• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072418289
  • خبرنگار : 50552

یک فعال فرهنگی:

استاندار آینده قزوین موضوع فسادستیزی را با جدیت دنبال کند

استاندار آینده قزوین موضوع فسادستیزی را با جدیت دنبال کند

ایسنا/قزوین مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین گفت: ضرورت دارد استاندار قزوین موضوع فسادستیزی و مبارزه قاطعانه با صاحبان زر و زور و تزویر را دنبال کند، استان قزوین زخم‌های جدی از این ناحیه خورده و هنوز پرونده‌های کلان قضایی، عقب‌افتادگی‌های بسیار زیاد اجتماعی و عمرانی ناشی از ترک فعل، اعمال نظر و سوءاستفاده صاحبان زر و زور و تزویر داریم که در این استان لانه کرده‌اند و خان‌سالارانه سعی کرده‌اند از مواهب ملی به نفع خود استفاده کنند.

حامد کبودوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه با تغییر هر دولت در اذهان عمومی شکل می‌گیرد، انتخاب استانداران است، طبیعی است نخستین ویژگی هر استاندار در هر دولت این است که نسبت به پیاده‌سازی سیاست‌های دولت متبوع خود باور و یقین داشته باشد و از افراط و تفریط جلوگیری کند، یعنی نه از سیاست‌های دولت متبوع تخطی کند و نه نسبت به این سیاست‌ها بی‌تفاوت باشد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بنابراین باید بپذیریم اولین ویژگی هر استاندار در هر دولتی این است که قرار است سیاست‌های دولت متبوع خود را در استان پیاده‌سازی کند و این یک فرض اولیه و مهم است. با علم به این موضوع، در هر اقلیم و منطقه‌ای برخی ویژگی‌ها وجود دارد، استان قزوین به واسطه نزدیکی به پایتخت و به واسطه اینکه از دیرباز جولانگاه فعالیت فعالان سیاسی ملی بوده است، همواره در آن یک نگاه سیاسی حاکم است.

وی بیان کرد: استان قزوین همواره در طیف‌های مختلف افراد متنفذ و اثرگذاری را داشته است و این نگاه متنفذانه در دولت‌ها تبدیل به یک فعالیت سیاسی در استان شده است، بنابراین فضای سیاست‌زده استان قزوین نیاز به آرامش دارد و استاندار جدید قزوین در عین حال که ملزم و موظف به پیاده‌سازی سیاست‌های دولت چهاردهم است، باید بتواند در میان فعالان سیاسی استان تعامل خوبی برقرار کند.

کبودوند خاطرنشان کرد: آرامش نسبی که در استان با حضور استاندار فعلی اتفاق افتاده، می‌تواند راهبرد خوبی جهت ادامه مسیر توسط استاندار جدید باشد که نسبت به آرام‌سازی جو سیاسی، تعامل با طیف‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی و درک شرایط آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که از ویژگی‌های استاندار است، اشراف بالا به نظام مسائل استان و همچنین دغدغه‌ها و توصیه‌های گروه‌ها، جریان‌ها و طیف‌های گوناگون است، اگر استاندار جدید خالی از ذهن باشد، ممکن است تحت تأثیر حباب اطلاعاتی برخی جریان‌ها و گروه‌ها قرار بگیرد و آنچه که دغدغه‌ رئیس‌جمهور مبنی بر شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در استان‌هاست، از دست برود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین گفت: استاندار قزوین باید نسبت به همه نظام مسائل استان و فعالان، مدیران و توانمندان استان اشراف داشته باشد تا دچار حباب اطلاعاتی نشود، یعنی این‌گونه نشود که به برخی از مسائل پیش پا افتاده بیشتر توجه کند و برخی از مسائل عمومی و مهم را فراموش کند و برخی از نیروهای جوان، نخبه، توانمند، صالح و موفق را به واسطه برخی نگاه‌های کانالیزه از دست بدهد.

لزوم مبارزه قاطعانه استاندار با صاحبان زر و زور

وی اظهار کرد: نکته مهم دیگری که ضرورت دارد استاندار قزوین دنبال کند فسادستیزی و مبارزه قاطعانه با صاحبان زر و زور و تزویر است، استان قزوین زخم‌های جدی از این ناحیه خورده و هنوز پرونده‌های کلان قضایی، عقب‌افتادگی‌های بسیار زیاد اجتماعی و عمرانی ناشی از ترک فعل، اعمال نظر و سوءاستفاده صاحبان زر و زور و تزویر داریم که در این استان لانه کرده‌اند و خان‌سالارانه سعی کرده‌اند از مواهب ملی به نفع خود استفاده کنند، بنابراین استاندار جدید باید به مبارزه با فساد و صاحبان زر و زور یقین داشته باشد.

کبودوند افزود: زمانی که صحبت از اشراف اطلاعاتی برای استاندار و پیاده‌سازی سیاست‌های دولت متبوع می‌شود، باید گفت کسی می‌تواند سیاست‌های دولت را پیاده کند و نظام مسائل استان را حل کند که هم انگیزه و هم توان لازم را برای این کار داشته باشد. طبیعتاً نیروهای جوان، صاحب‌فکر و دارای نخبگی علمی و اجتماعی می‌توانند نسبت به حل مسائل استان موفق باشند، کسی که انگیزه‌های لازم را برای حل مسائل استان نداشته باشد یا حتی توان جسمی و فکری حل مسائل را نداشته باشد، قطعاً استان را دچار مشکل می‌کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از دولت چهاردهم این است که با توجه به تأکید چندین باره مقام معظم رهبری، نسبت به استفاده از نیروهای جوان، نخبه و تحصیلکرده اقدام کند تا با این نگاه بتواند در استان منشأ اثر باشد.

این فعال فرهنگی گفت: اتخاذ تصمیمات درست نیازمند داشتن اشراف اطلاعاتی است و کسی که در اقلیم استان تنفس کرده، نسبت به کسی که در استان حضور نداشته، اشراف بیشتری بر مسائل استان دارد، بنابراین انتخاب استانداری جوان، تحصیلکرده، دارای اشراف نسبت به مسائل مختلف و ارتباطات گسترده در سطح عالی دولت می‌تواند در استان منشأ اثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد را سراغ داریم که در جایگاه‌های تأثیرگذاری قرار دارند اما نسبت به معرفی گزینه‌ها سکوت کرده‌اند و برخی از افراد را هم سراغ داریم که تأثیرگذارند اما متأسفانه نسبت به معرفی افرادی از جریان و گروه خودشان حتی با دارا بودن نقاط ضعف اقدام می‌کنند. این مسائل به ضرر استان و مردم قزوین است، هم سکوت دوستان اثرگذار و هم معرفی و تلاش برای روی کار آوردن افراد ضعیف خسارت محض است و ما از همه افراد تأثیرگذار انتظار داریم که مانع این خسارت‌ها شوند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخاب مدیران میانی، ادامه داد: استاندار آتی قزوین باید از مدیرانی که تا بن‌دندان به جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا اعتقاد دارند استفاده کنیم، در عین حال باید از مدیرانی استفاده شود که توانایی حل مسائل را دارند، مدیری که خسته، فرسوده، ناامید بوده و چشمش به خارج از کشور است نمی‌تواند نسبت به حل مسائل کشور اقدام کند.

کبودوند در پایان اظهار کرد: استان قزوین به واسطه کوچک بودن مساحت، درگیر مسائل کلان نیست، اما باید به این استان به واسطه عقب‌افتادگی‌ها، ترک فعل‌ها و سوءاستفاده‌ها توجه ویژه کرد، اینکه ما در ۱۵۰ کیلومتری پایتخت وضعیت بسیار اسفناکی در راه‌های روستایی داشته باشیم یا در برخی از روستاها آب مناسب شرب نباشد، جای افسوس دارد بنابراین پیشنهاد ما این است سند آمایش که توسط متخصصین استان تهیه شده، مبنای کار استاندار جدید باشد تا بتواند بر این مبنا مسائل استان را مرتفع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha