• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072318155
  • منبع : نمایندگی فارس

یادواره شهدای تعاون روستایی فارس برگزار شد

یادواره شهدای تعاون روستایی فارس برگزار شد

ایسنا/فارس دومین یادواره شهدا شبکه تعاون روستایی استان فارس در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، به همت پایگاه مقاومت بسیج تعاون روستایی استان امروز، ۲۳ مهرماه در شیراز برگزار شد.

سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس در این مراسم گفت: جامعه روستایی و عشایری که در صحنه جنگ حضور داشتند از فداکارترین و شجاع‌ترین رزمندگان بودند و دین خود را ادا کرده و امروز نیز در عرصه تولید و امنیت غذایی در حال تلاش هستند.

حمید رشیدی افزود: امروز تعاون روستایی با برگزاری این یادواره به دنبال بزرگداشت مقام شهدا است که با گذشتن از جان خود برای دفاع از این مملکت تلاش کردند.

وی تصریح کرد: هدف دیگر از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثارگری است تا امروز استقلال، عزت، ناموس و مکتب ما پا برجا باشد.

سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس اظهار کرد: معرفی شهدا برای نسل جدید جامعه امری ضروری است چرا نه آنان با نثار جان خود از این مرز و بوم پاسداری کردند.

وی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی با بیش از ۵۰۰ تعاونی تحت نظارت و بیش از ۵۰۰ هزار نفر عضو یک سرمایه مردمی عظیم است که در راستای امنیت غذایی تلاش می‌کنند و قطعا تولید و امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم گفت: جهاد سازندگی ماموریت جنگی نداشت بلکه ماموریت اصلی آن ساخت روستاها بود اما ۱۹ هزار نفر از جهاد سازندگی در جبهه حضور یافته و وظایف سنگینی برعهده داشتند.

سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی افزود: عملیات کربلای ۵ و خیبر و والفجر۸ نیروهای جهاد گل کاشتند و خاطرات خوبی را ساختند.

وی تصریح کرد: شهادت سعادت می‌خواهد اما یادواره شهیدان که برگزار می‌شود باید دید اگر آن‌ها امروز زنده بودند چه خواسته‌ای داشتند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در دومین یادواره شهدا شبکه تعاون روستایی استان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شهدا به وظایف خود عمل‌کردند و اکنون نوبت ماست که نباید اجازه دهیم یاد و خاطره شهدا فراموش شود و بازماندگان و خانواده آن‌ها را ارج نهیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین قائمی افزود: ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و همه این‌ مراسم در جهت برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس انجام می‌شود که باید برای حضور در آن کنگره هم برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha