• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072318089
  • خبرنگار : 50528

کنگره ۸۹۶ شهید دانشگاهی استان اصفهان برگزار می‌شود

کنگره ۸۹۶ شهید دانشگاهی استان اصفهان برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان از برگزاری کنگره ۸۹۶ شهید دانشگاهی استان اصفهان خبرداد و گفت: دانشگاه اصفهان ۱۸۳ شهید دانشجو دارد که بعد از دانشگاه تهران، بیشترین آمار شهدای دانشجو است و اگر به نسبت جمعیتی را در نظر بگیریم می‌توان گفت دانشگاه اصفهان در جایگاه اول است.

حسین هرسیج، در نشست خبری کنگره ۸۹۶ شهید دانشجوی استان اصفهان که امروز دوشنبه، ۲۳ مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه استان اصفهان ۲۴ هزار شهید دارد، اظهار کرد: کنگره عظیم شهدا قرار است با حضور و فعالیت اقشار و طبقات مختلف در استان برگزار شود که یکی از آنها قشر دانشگاهیان هستند،

وی افزود: دانشگاه اصفهان ۱۸۳ شهید دانشجو دارد که بعد از دانشگاه تهران، بیشترین آمار شهدای دانشجو است و اگر به نسبت جمعیتی را در نظر بگیریم می‌توان گفت دانشگاه اصفهان در جایگاه اول است. همانطور که استان اصفهان با ۲۴ هزار شهید و با در نظر گرفتن میزان جمعیت در کشور اول است.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: یادواره شهدای دانشجویی استان  با نقش کلیدی بسیج دانشجویی به‌عنوان مقدمه کنگره عظیم ۲۴ هزار شهید استان، دوم آبان‌ماه با حضور ۲ هزار نفر از دانشجویان، خانواده شهدا و مسئولین استانی و کشوری  و با هدف ترویج ارزش‌های مقاومت و شهادت برگزار می‌شود. 

رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان گفت:  ارزش‌های مقاومت و شهادت باید در میان مردم ترویج و برجسته شود، همین ارزش‌ها اکنون در جبهه مقاومت دشمن را با وجود حمایت‌های فراوان مالی و تسلیحاتی زمین‌گیر کرده است، چرا که در نگاه جبهه مقاومت و همانطور که سیدحسن نصرالله گفت ما یا شهید هستیم یا پیروز، مرگ و شکستی وجود ندارد. 

هرسیج گفت: یادواره‌های شهدا با هدف ترویج این ارزش‌های مهم برگزار می‌شود و از این جهت بسیار مهم و ارزشمند هستند، لذا از دانشگاه‌های استان خواهشمندیم که حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از این رویداد داشته باشند تا این کار به نحو شایسته و در شأن شهدای اصفهان برگزار شود.


۲ هزار نفر در کنگره شهدای دانشجوی استان شرکت می‌کنند 

مهدی یادگاری، دبیر کنگره شهدای دانشگاهی اصفهان نیز از برگزاری این مراسم در ساعت ۹ صبح دوم ابانماه، در سالن شهید نیلفروش‌زاده در دانشگاه اصفهان خبرداد و گفت: برگزاری این کنگره‌ مقدماتی داشت که بیش از یک سال همکاران ما برای آن زحمت کشیدند.

وی افزود: برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره دانشجویی با شرکت ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف سراسر استان، برگزاری ۱۲ سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، ۵۳ مراسم تشییع شهدای گمنام با شرکت بیش از ۶۰ هزار دانشجو، تهیه بانک جامع شهدای دانشگاه‌های استان، متبرک‌سازی کلاس‌ها، معابر و سالن‌ها به اسامی شهدا، ۲۲۰ مورد دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزار ۴۴ اردوی جهادی با یاد و نام شهدا با شرکت ۱۵۰۰ دانشجو، اکران ۸۷ فیلم و مستند با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت در خوابگاه‌ها و اعزام ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان جهت زیارت شهدای شمال غرب، بخشی از این اقدامات است.

یادگاری ادامه داد:  ما در استان اصفهان بیش از ۸۹۶ شهید داریم که در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کردند که این عدد شامل ۴ استاد شهید، ۱۶ شهید کارمند و ۳ شهید بین‌المللی است، ۳ شهید بین‌الملل شامل یک شهید متعلق به دانشگاه اصفهان از کشور  لبنان و ۲ شهید دانشجوی دانشگاه ازاد از کشور عراق هستند و ۵ شهید هم در اردوهای جهادی عروج شهادت‌گونه داشته‌اند.

دبیر کنگره شهدای دانشجو گفت: چاپ و تألیف کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدای دانشگاه، تولید مستند ۲۰ دقیقه‌ای "میهمان داریم" از یک خانواده شهید و تولید بیش از ۶۲۰ محتوا در فضای مجازی از دیگر مقدمات برگزاری کنگره بزرگ شهدای دانشجوی استان است که با رویکرد دانشجویی و هدف ترویج فرهنگ مقاومت و آشنایی با شهدا با نام شهید شاخص کنگره، احسان قاسمی، دانشجوی رشته برق دانشگاه تگزاس آمریکا که بعد از شروع جنگ برای شرکت در دفاع مقدس به ایران آمدند و در ۲۰ اردیبهشت ۶۱ به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره ۲۴ هزار شهید استان، ۲۵ آبان برگزار می‌شود، بیان کرد: این کنگره ۲۴ زیرمجموعه دارد که یکی از آنها کمیته دانشگاهی شامل دانشجویان، کارمندان و اساتید است و همه این برنامه‌ها توسط این کنگره و ذیل کنگره ۲۴ هزار شهید استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha