• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072317979
  • خبرنگار : 71616

اقدام جدی برای فعال‌سازی بخش خصوصی در اقتصاد/ برندگان امین‌الضرب امسال مشخص شدند

اقدام جدی برای فعال‌سازی بخش خصوصی در اقتصاد/ برندگان امین‌الضرب امسال مشخص شدند

اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب با حضور فعالان بخش خصوصی، اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و فعالان حوزه رسانه، برگزار و برندگان این دوره مشخص شدند؛ در این مراسم رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور حدود ۱۲ درصد است تاکید کرد که بایستی در فعال‌سازی بخش خصوصی در اقتصاد، حرکت جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، محمود نجفی عرب امروز (دوشنبه) در اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی امین‌الضرب که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، اظهار کرد:وظیفه اتاق‌های بازرگانی است که صدای بخش خصوصی را در راستای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به دستگاه‌های حاکمیتی برسانند؛ با این اقدامات در جهت افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کمک خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از سهم بخش خصوصی در اقتصاد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اما به نظر می‌رسد سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور حدود ۱۲ درصد است، پس از مشخص شدن نتایج، بایستی در فعال‌سازی بخش خصوصی در اقتصاد، حرکت جدی صورت گیرد. به موضوع اصل ۴۴ پرداخته شده اما در اجرای اصل ۴۴ بجای خصوصی‌سازی خصولتی سازی رخ داد.

وی افزود: در قانون برنامه هفتم، آمده است که بخش‌های خصولتی باید به بخش خصوصی برگردد که قاعدتاً راه بسیار پرچالشی در پیش خواهد بود. مردم ما علیرغم اینکه از اقتصاد دستوری آسیب می‌بینند اما هنوز با قیمت‌گذاری دستوری دولت موافق‌اند و این موضوع ناشی از عدم اطلاع آن‌ها از مضرات این مساله است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: خیلی‌ از مردم هنوز نمی‌دانند که قیمت‌گذاری دستوری و اقتصاد دستوری چه آسیبی به آن‌ها می‌زند. اروپا در سال ۱۹۷۰ قیمت‌گذاری دستوری را کنار گذاشت؛ باید جامعه را نسبت به آسیب‌های این مسئله روشن کرد و مردم را در این زمینه هوشیار کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره فرهنگی با حضور علی ربیعی معاون اجتماعی رئیس‌جمهور تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha