• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072317970
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار و امام جمعه سمنان درگذشت امام جمعه سابق کلاته رودبار را تسلیت گفتند

استاندار و امام جمعه سمنان درگذشت امام جمعه سابق کلاته رودبار را تسلیت گفتند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان در پیام های جداگانه ای، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج اسماعیل بنائیان سفید، امام جمعه فقید کلاته رودبار را تسلیت گفتند.

 سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان امروز 23 مهرماه طی پیامی رحلت حجت الاسلام والمسلمین حاج اسماعیل بنائیان سفید، امام جمعه فقید کلاته رودبار از شهرهای شهرستان دامغان را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، متن کامل استاندار سمنان بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم  
انالله و انا الیه راجعون  

 رحلت عالم وارسته و روحانی ارجمند ، حجت الاسلام والمسلمین حاج اسماعیل بنائیان سفید، امام جمعه فقید کلاته رودبار، موجب تأثر و تألم فراوان گردید. ایشان در طول عمر شریف خود با تقوا، اخلاق نیکو و تلاش خستگی‌ناپذیر در مسیر اعتلای معنوی و دینی جامعه، منشا خیرات و برکات فراوانی بودند. خدمات ارزشمند ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و بخصوص در طی سالها اقامه نماز پر شکوه جمعه در شهر کلاته رودبار برای مردم عزیز  این منطقه همواره در یادها خواهد ماند.
 اینجانب این ضایعه را به مردم شریف کلاته رودبار، خانواده معزز ایشان و همه دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن روحانی جلیل‌القدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.  
همچنین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج «اسماعیل بنائیان سفید» امام جمعه سابق شهر کلاته‌رودبار (دامغان) را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

إنا للّه و إنا الیه راجِعون

خبر درگذشت روحانی خَدوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج اسماعیل بنائیان سفید موجب تاسف و تأثر گردید.

این روحانی متعهد که مدتی مسئولیت امامت جمعه شهر کلاته‌رودبار را نیز بر عهده داشت، عمر با برکت خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین و تبلیغ معارف دینی و اسلامی صرف کرد و با فروتنی و وظیفه‌شناسی، در جهت رفع آلام و مشکلات مردم برآمد و نامی نیک از خود بر جای گذاشت.

اینجانب ضایعه درگذشت آن روحانی مردمی را به خانواده داغدار وی، مردم ولایتمدار شهر کلاته‌رودبار و شهرستان دامغان و حوزه‌های علمیه استان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.
به گزارش ایسنا- اسماعیل بناییان سفید، سال ۱۳۵۶ش در روستای کلاته رودبار دامغان به دنیا آمد. 

دیپلم خود را در سال ۱۳۷۵ش در رشته امور زراعی و باغی از هنرستان کشاورزی امیریه اخذ نمود. وی در سال ۱۳۷۵ با توجه به علاقه وافر به علوم دینی وارد حوزه علمیه دامغان شده و در مدرسه علمیه حاج فتحعلی بیک حجره نشین شد. وی سال ۱۳۸۰ برای ادامه تحصیل علوم حوزوی به شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هجرت کرد. حجت الاسلام والمسلمین بناییان سفید در سال ۱۳۹۰ش به امامت جمعه شهر کلاته رودبار دامغان منصوب و در این جایگاه خدمات زیادی به مردم زادگاهش کرد.
این روحانی مردمی که به مدت 13 سال امامت جمعه زادگاهش را برعهده داشت بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت. خبرگزاری ایسنا استان سمنان، رحلت این روحانی مردمی را به مردم استان و خصوصا شهر کلاته رودبار تسلیت می گوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha