• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072317936
  • خبرنگار : 50455

پلمب ۷۴ مشاور املاک متخلف در قم

پلمب ۷۴ مشاور املاک متخلف در قم

ایسنا/قم بازرس اداره کل راه و شهرسازی در گشت نظارت بر مشاورین املاک قم گفت: طی یک ماه اخیر با دستور و مصوبه شورای تامین استان مبنی بر تشدید نظارت‌ها، تعداد ۷۴ دفتر مشاور املاک در این استان پلمب شد.

کریم دلفانی امروز ۲۳ مهرماه در گفت وگویی خبری اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار تیم گشت و بازرسی از بنگاه‌ها و مشاورین املاک از سال گذشته تاکنون تعداد ۲۱۵ واحد پلمب شده‌اند.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم افزود: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و با هدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک، از خردادماه سال گذشته آغاز به کارکرده است.

وی اضافه کرد: در استان قم نیز این تیم مشترک متشکل از نماینده‌های اداره کل تعزیرات، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک، پلیس اماکن، امور مالیاتی و اداره کل راه و شهرسازی بازرسی از بنگاه‌ها و مشاورین املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از مجموع ۲ هزار و ۳۸۳ املاک موجود در استان، ۲ هزار و ۱۹۴ مورد بازرسی انجام شده‌است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دلفانی ادامه داد: بر اساس بررسی به‌عمل‌آمده از تعداد کل بنگاه‌ها و دفاتر مشاورین املاک استان، ۲ هزار و ۱۶ دفتر دارای مجوز کسب‌وکار مربوط به شغل بنگاه‌داری املاک بوده‌اند و ۳۶۷ مشاور املاک غیرمجاز شناخته شده‌اند.

به گفته بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم در گشت بازرسی، عمده تخلفات مشاورین املاک قم، عدم صدور کد رهگیری، عدم صدور فاکتور، فقدان پروانه کسب‌وکار، گران‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و نقض قوانین صنفی بوده‌است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۱ مشاور املاک به دلیل تخلفات در مجموع ۱۱۲ میلیون تومان توسط اداره کل صمت تشکیل پرونده و برای اعمال به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

دلفانی به اطلاع رسانی عمومی و نصب بنر در معابر اصلی شهر در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان و همکاری و تعامل مناسب دادستانی، پلیس اماکن و فتا با این اقدام غیرقانونی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ شهروندان قمی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی بنگاه‌های املاک، مراتب را به سامانه «ثبت و پیگیری شکایت» به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۶:۳۷

در شهر کرمان خودم دیدم برخی از املاکی ها شهر ک مطهری با قولنامه های املاکی دیگر جای قولنامه اجاره قولنامه خرید و فروش مینوشتند حق خرید و فروش را از املاکی ها شهر کرمان بگیرید کاهش جرم میشه ، روی هر ملک چندین ملیون سود میکنند جدا از پول قولنامه،