• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072317886
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار پلیس

از کشف ۶۴ فقره سرقت اماکن در استان تا جمع آوری اتباع غیرمجاز در مراغه 

از کشف ۶۴ فقره سرقت اماکن در استان تا جمع آوری اتباع غیرمجاز در مراغه 

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان اماکن و دستگیری ۲۷ نفر سارق و کشف ۶۴ فقره پرونده سرقت در سطح استان خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح جامعی با تلاش همه جانبه کارآگاهان پلیس آگاهی طرح عملیاتی مبارزه با سارقان اماکن به مدت سه روز در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با سارقان اماکن، کشف اموال مسروقه و استرداد به مالباختگان اجرا شد، مجموعا  ۶۴ فقره پرونده سرقت کشف و ۲۷ نفر سارق شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست؛ توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

کشف ۱۵۰ ثوب‌البسه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مرند

فرمانده انتظامی مرند از کشف تعداد ۱۵۰ ثوب انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ طالقانی مرند در حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودروی سواری پژو به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده، تعداد ۱۵۰ ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این راستا یک متهم دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستورکار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد با ارائه اطلاعات خود در خصوص قاچاقچیان کالا به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، در حمایت و پشتیبانی از تولید ملی سهیم باشند.

جمع آوری اتباع غیرمجاز در شهرستان مراغه 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از جمع‌آوری تعدادی اتباع غیرقانونی که به صورت غیرمجاز وارد شهرستان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای اجرای طرح هجرت و برخورد با ورود اتباع غیرمجاز و غیرقانونی موضوع در دستورکار ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: برابر اطلاعیه قبلی پلیس مبنی بر شناسایی و گزارش اتباع غیرمجاز به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، ماموران پلیس توانستند با همکاری و مشارکت شهروندان تعدادی تبعه غیرمجاز را در سطح شهرستان جمع‌آوری کنند.

وی تشریح کرد: در جهت ساماندهی اتباع غیرمجاز افراد جمع‌آوری شده، طی هماهنگی‌های به عمل آمده به کشورهای خودشان بازگردانده می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از مشارکت و همکاری شهروندان با پلیس تقدیر و تشکر نموده و در پایان از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و به کارگیری اتباع بیگانه موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستبند پلیس به شکارچیان غیرمجاز در بستان‌آباد

فرمانده انتظامی بستان آباد از شناسایی و دستگیری چهار شکارچی و کشف دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمدعلی نایب زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: مأموران در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت چند شکارچی به صورت غیرمجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری ماموران اداره حفاظت از محیط زیست به محل موردنظر اعزام و شکارچیان را حین برگشت از ارتفاعات با یک دستگاه خودرو پاترول دستگیر کردند. 

وی اذعان کرد: ماموران انتظامی در این عملیات ضمن دستگیری چهار متهم در بازرسی از خودرو شکارچیان، دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، تعداد هشت عدد لاشه شکار شده کبک، سه قطعه پرنده سهره طلایی به طور زنده و یک راس لاشه گراز شکار شده را نیز کشف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی شهرستان بستان‌آباد با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی متهمان به مراجع قضائی، از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز خبر داد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha