• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072317870
  • منبع : نمایندگی سمنان

کم‌توجهی‌ها به سامانه «مدیریت پنجره واحد زمین» عامل فراوانی دعاوی زمین‌خواری در استان

کم‌توجهی‌ها به سامانه «مدیریت پنجره واحد زمین» عامل فراوانی دعاوی زمین‌خواری در استان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان از فراوانی دعاوی زمین‌خواری و تصرف اراضی در محاکم قضایی استان خبر داد و گفت: حفاظت از اراضی و مقابله با زمین خواری منوط به توجه بیشتر به این سامانه است.

زین العابدین حسام، ۲۳ مهرماه در حاشیه بازدید از سامانه مدیریت پنجره واحد زمین و نشست بررسی موانع و چالش های اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از وی از بررسی عملکرد دستگاه های مسئول استان در حوزه تحقق برنامه های سامانه مدیریت پنجره واحد زمین خبر داد و اظهار کرد: تنها راه صیانت از اراضی ملی اجرای برنامه های این سامانه است.

وی افزود: عملکرد این سامانه و دستگاه های مسئول در حوزه پنجره واحد مدیریت زمین در دو محور پایش و صدور مجوزها انجام می شود.
حسام، با اشاره به میزان فراوانی دعاوی زمین خواری و تصرف اراضی در محاکم قضایی استان افزود: بدون شک بهره گیری از هوش مصنوعی و فناوری های نوین در مسیر صیانت از اراضی ملی و ارتقاء عملکرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بسیار اثرگذار خواهد بود.

 معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نتایج حاصل از ارزیابی و بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در حوزه مجوزهای مرتبط با اراضی ملی عنوان کرد: متاسفانه گزارشاتی که از عملکرد برخی از دستگاه های مسئول از این سامانه دریافت شده است، مطلوب نبوده است.

وی با گلایه از برخی بی توجهی ها به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در این استان گفت: متاسفانه بی توجهی برخی دستگاه های مسوول سبب تنزل در تحقق راهبردهای پیشگیرانه این برنامه تنزل داده است.

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با بیان اینکه پیگیری های لازم از نهادهای مسئولی که در اجرای این برنامه کوتاهی داشتند انجام می شود اضافه کرد: همچنین به منظور پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه و رفع برخی از مشکلات سامانه، از این پس به صورت مستمر گزارش عملکرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بررسی خواهد شد.

وی در پایان از انتخاب اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به عنوان دستگاه برتر در حوزه میزان تحقق برنامه های سامانه مدیریت پنجره واحد زمین خبر داد و گفت: در همین ارتباط در نشست امروز از مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تقدیر شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha