• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072317852
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خبرداد:

سهم ۱۹.۶ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال خراسان جنوبی

سهم ۱۹.۶ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به به سهم ۱۹.۶ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان و سهم ۲۱.۳۵  درصدی بخش کشاورزی خراسان جنوبی در ارزش افزوده، گفت: باید با شناخت مزیت‌های نسبی موجود در خراسان جنوبی در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این استان اقدام کنیم. 

مهدی جعفری امروز دوشنبه ۲۳ مهر در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس تبیین برگزاری سرشماری کشاورزی با وزارت کشور اظهارکرد: از آنجایی که در برنامه ریزی‌ها از آمار مربوط به سرشماری سال ۱۳۹۳ استفاده می شود و این اطلاعات مربوط به ۱۰ سال قبل است، عملاً کارایی چندانی در برنامه ریزی بخش کشاورزی ندارد.  

وی با اشاره به به سهم ۱۹.۶ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان و سهم ۲۱.۳۵  درصدی بخش کشاورزی خراسان جنوبی در ارزش افزوده تصریح کرد: باید با شناخت مزیت‌های نسبی موجود در خراسان جنوبی در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این استان اقدام کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار با ذکر این نکته که سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هرکشور ایفا می‌کند، گفت: اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ طرح‌های نمونه گیری شده برای تأمین آمار بخش کشاورزی بر اساس چارچوب های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی آماده و اجرا می‌شود. 

جعفری متذکر شد: اجرای این سرشماری گامی در راستای دستیابی به فهرست‌های آماری از تعداد بهره برداران کشاورزی و نیز فراهم کردن اطلاعات این بخش در جهت طبقه بندی مناسب و ساماندهی کشاورزی استان است.

وی با ذکر این نکته که اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری کشاورزی تا ۱۰ سال آینده قابل اصلاح نخواهد بود، تأکید کرد: حساسیت عوامل اجرایی در جمع آوری آمار و نیز دقت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در ارائه اطلاعات، تضمین کننده صحت داده‌های حاصل از این سرشماری و ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha