• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072317720
  • خبرنگار : 50664

واگذاری زمین رایگان به بیش از ۷۰۰۰ خانواده در خراسان رضوی

واگذاری زمین رایگان به بیش از ۷۰۰۰ خانواده در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح جوانی جمعیت تاکنون به ۷۰۵۶ خانوار در استان خراسان رضوی زمین واگذار شده است.

 وحید داعی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان طرح است، اظهار کرد: تاکنون برای ۷۰۵۶ خانوار، زمین در سراسر استان خراسان رضوی تأمین و واگذار شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان افزود: در خراسان رضوی، در شهرهای با نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد مجاز به واگذاری زمین هستیم که تا کنون در ۲۸ شهر استان زمین در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی ادامه داد: به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و یا دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال باشند، و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد، با هدف تشویق، فرم جیم قرمز، مانع واگذاری نخواهد بود.

مدیر کل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: این زمین‌ها در قطعات با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع و به‌صورت رایگان به متقاضیان واگذار شده و صرفاً هزینه آماده‌سازی زمین اخذ می‌شود.

داعی خاطرنشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.

وی درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت: در برنامه ۴ ساله نهضت ملی مسکن ۳۶۴ هزار واحد شامل ۱۶۸ هزار مسکن حمایتی، ۵۶ هزار مسکن بازآفرینی شهری، ۷۵ هزار خودمالکی و ۶۴ هزار مسکن روستایی پیش‌بینی‌شده که از این تعداد ۱۱۸ هزار واحد تأمین زمین مسکن حمایتی، ۲۸ هزار واحد مسکن بازآفرینی شهری، ۷۵۰۰ واحد طرح خودمالکی و ۳۸۹۰۰ واحد در تسهیلات مسکن روستای عملیاتی شده است .

داعی با بیان اینکه آماده‌سازی ۵۰ سایت در استان به شهرداری‌ها محول شده است، گفت: در حوزه بازآفرینی شهری در ابتدای این طرح تنها ۴۰ شهر در استان دارای محدوده بافت فرسوده بودند که با انجام مطالعات ۹۶ شهر دارای محدوده مصوب هستند.

 وی خاطرنشان کرد: تعیین بسته‌های تشویقی برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرها در ۹۲ شهر استان انجام شده و برای ۲۸۰۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده پروانه نوسازی صادر شده است.

داعی اعلام کرد: برای بافت فرسوده شهری، راهسازی و طرح‌های عمرانی ۱۰ هزار تن قیر رایگان توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی توزیع شده که ۵۶۰۰ تن برای احیای بافت فرسوده به‌صورت رایگان به شهرداری‌های استان تحویل شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از اداره ارتباطات‌واطلاع رسانی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی ۲۵ طرح دست بررسی است، افزود: در خصوص تحویل اراضی با کاربری‌های عمومی(درمانی، مذهبی، خدماتی، ورزشی و ...) در سال ۱۴۰۱، ۳۱ هکتار، سال ۱۴۰۲، ۵۵ هکتار و در ۶ ماهه اول امسال، ۴۱ هکتار به دستگاه‌های دولتی واگذار شده  تا خدمات هر چه بهتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha