• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072317709
  • خبرنگار : 50022

عباسی:

نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند

نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند

ایسنا/البرز نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: نمایندگان مجلس نباید کار اصلی خود را فراموش کنند و به امورات فرعی از جمله دخالت در عزل و نصب‌ها بپردازند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباسی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در گردهمایی داوطلبین کارگروه تخصصی و مشورتی با نام نقش مردم در حکمرانی تقنینی کشور گفت: روزگاری ما برای دفاع از کشور بابت خرید سیم خاردار از بیگانگان خارجی التماس می‌کردیم، اما امروز به قدرتی رسیدیم که دنیا برای خرید پهپادهای ایران به صف شده‌اند و دنیا نگران سلاح‌های نظامی بومی ایران است و با این سلاح‌ها از ایران قلب تل‌آویو را هدف می‌گیریم و اقتدار ایران را به رخ تمام جهانیان می‌کشانیم و برای دوستانمان در منطقه و جهان امید آفرینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های صادق قدرت سخت نظام اسلامی را در جهان به نمایش گذاشت، افزود: بعد از شکست در جنگ سخت و برای سرپوش گذاشتن بر روی آن، دشمن در کشور در حال ایجاد جنگ روانی است ولی امام امت با اقدام حکیمانه در برگزاری شکوهمند نماز جمعه نصر و امت امام با همراهی هوشمندانه، قدرت نرم نظام اسلامی را به رخ دشمنان جهان اسلام کشیدند و جنگ روانی دشمن را باطل و اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیدند.

عباسی با بیان اینکه امام جامعه تقویت ایمان و امید در بین مردم را اعلام نمودند و ما باید با تقویت امید در بین آحاد مردم سرمایه‌های اجتماعی خود را در جامعه تقویت کنیم تا سبب تقویت نظام اسلامی شود، گفت: اگر کارهای خوبی که جمهوری اسلامی برای رشد و پیشرفت کشور و آحاد مردم انجام داده، یادآوری نشود این کارها مغفول واقع می‌ماند و مردم امید خود را از دست می دهند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه از طرف دیگر ما باید با تلاش  به وظایف خود مسئولانه عمل کنیم تا به وضع مطلوب در نظام اسلامی برسیم و خدایی ناکرده با ترک فعل سبب ناامیدی در جامعه نشویم، گفت: یکی از نقش‌های مردم در حکمرانی تقنینی کشور شایسته گزینی است و مردم باید با مشارکت آگاهانه و گسترده در انتخابات، گزینه مناسب و شایسته را برای انجام حکمرانی تقنینی خوب برگزینند.

وی با توجه به اینکه ما برای آینده کشور باید نیروهای شایسته، کار کشته و موفق  تربیت کنیم، عنوان کرد: باید برای نظام اسلامی کادر سازی کنیم و نیروهای مناسب برای آینده نطام در دستگاه‌های مختلف کشور تربیت کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه باید قبل از ورود به مجلس مشق قانونگذاری کنیم و اینگونه نباشد بعد از ورود مجلس تازه به دنبال شناسایی وظایف نمایندگی باشیم و در سال‌ اول کارآموزی کنیم، ادامه داد: یکی از نقش هایی که کارگروه ها می تواند داشته باشد تمرین و مشق قانونگذاری در کشور است تا بتوان در دوره های بعدی از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی، کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در کارگروه ها بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: یکی از کارهای اصلی کارگروه‌ها تربیت و کادرسازی برای نظام اسلامی است.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانونگذاری کشور مردم قبل و بعد از انتخابات باید دخیل باشند و حضور موثر داشته باشند، بیان کرد: مردم بعد از انتخاب نماینده مورد نظر خود، نباید کار را تمام شده بدانند و باید علاوه بر رصد نماینده در حوزه وظایف نمایندگی، در حوزه قانونگذاری و نظارت کمک کار نماینده جهت پیشبرد بهتر امورات کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نباید کار اصلی خود را فراموش کنند و به امورات فرعی از جمله دخالت در عزل و نصب‌ها بپردازند، بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی  ۲۹۰  نفر نماینده حضور دارند و اگر همه این ۲۹۰ نفر نماینده مسئولانه در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس حضور و مشارکت داشته باشند، انقلابی در حوزه قانونگذاری و نظارت کشور و در یک کلام حکمرانی تقنینی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

 وی در پایان گفت: ما نمایندگان مردم باید از نظرات کارشناسان، نخبگان و جمع‌های تخصصی بهره بگیریم و به موضوعات اشراف پیدا کنیم و با ارائه طرح‌ها و بررسی مناسب لوایح قانونگذاری خوب و نظارت موثر بر دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha