• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072317702
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تشکیل کارگروه بررسی پرونده اساتید قطع‌همکاری‌شده دانشگاه فردوسی

تشکیل کارگروه بررسی پرونده اساتید قطع‌همکاری‌شده دانشگاه فردوسی

ایسنا/خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای از تشکیل کارگروه بررسی پرونده‌های تجدید نظر و رسیدگی به شکایات اعضای هیات علمی و اساتید قطع‌همکاری‌شده دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به گفتمان دولت چهاردهم، دولت وفاق ملی، تأکید ریاست محترم جمهور و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بازنگری در پرونده اساتید قطع‌همکاری‌شده و بررسی مجدد آن با هدف تسهیل بازگشت آن دسته از اعضای هیات علمی که واجد شرایط قانونی می‌باشند و همچنین، به منظور رسیدگی به شکایات اعضای هیات علمی پیرامون پرونده‌های جذب، تبدیل وضعیت و ارتقاء، با دستور مستقیم رئیس دانشگاه فردوسی مشهد کارگروه ویژه «بررسی پرونده‌های تجدید نظر و رسیدگی به شکایات اعضای محترم هیات علمی» در دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شد.

 این کارگروه با هدف فراهم ساختن زمینه بررسی دقیق و تعیین تکلیف نهایی درخواست‌های تجدید نظر و رسیدگی به شکایات اعضای سابق و فعلی هیات علمی و داوطلبان فرآیند جذب فعال شده است و اولین جلسه آن در روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

دکتر میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نخستین جلسه کارگروه ضمن تأکید بر لزوم صیانت از سازوکارها و فرآیندهای قانونی ناظر بر جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه، بر لزوم فراهم آوردن مسیری مطمئن و کارآمد در داخل دانشگاه و در راستای رسیدگی به هرگونه درخواست مطرح‌شده از جانب مراجعان و مخاطبان دبیرخانه و کارگروه مذکور تأکید داشت.

در ادامه و پس از طرح نقطه‌نظرات اعضای حاضر در جلسه، فرصتی ۱۰روزه از یکشنبه مورخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ جهت دریافت درخواست‌های تجدیدنظر ذی‌نفعان از طریق دفتر ریاست دانشگاه مصوب شد. همچنین با بررسی تعدادی از درخواست‌های موجود، مقرر شد نسبت به تسریع فرآیند رسیدگی به پرونده‌های جاری و همچنین پیگیری پرونده‌های مورد تأیید در دانشگاه و ارسال‌شده به وزارت عتف، اقدامات لازم از سوی دبیرخانه هیات اجرایی تا حصول نتیجه نهایی صورت پذیرد.

در پایان، برگزاری جلسات فوق‌العاده کارگروه (حداقل دو جلسه در هر هفته) و همچنین جلسات منظم و فوق‌العاده هیات اجرایی جذب و کارگروه بررسی صلاحیت‌های عمومی با هدف سرعت بخشیدن به بررسی و تعیین تکلیف درخواست‌های واصله مورد توافق قرار گرفت.

جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به ذی‌نفعان و مخاطبان فرهیخته دانشگاهی، اقدامات انجام‌شده در این ارتباط از طریق درگاه‌های رسمی روابط عمومی دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اساتید محترم می‌توانند جهت بازنگری در پرونده‌هایشان، درخواست خود را به صورت ملاقات حضوری با سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه پیگیری کنند و همچنین به زودی می‌توانند از طریق سامانه سار (سامانه ارتباط با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد) ثبت درخواست کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha