• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072317654
  • خبرنگار : 71616

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

استاندارد؛ زبان مشترک بازارهای جهانی است/ تعامل با سازمان استاندارد برای تسهیل تجارت

استاندارد؛ زبان مشترک بازارهای جهانی است/ تعامل با سازمان استاندارد برای تسهیل تجارت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ضمن تاکید بر اینکه استاندارد زبان مشترک بازارهای جهانی است که منجر به اعتمادسازی ملی و جهانی می‌شود، معتقد است که با همترازی گواهی استاندارد ایران با کشورهای همسایه، این مزیت برای کشور ایجاد شد که ایران صادرات خود را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، صمد حسن‌زاده صبح امروز (دوشنبه) در مراسم روز ملی استاندارد، اظهار کرد: از فعالان اقتصادی متشکر هستیم که تمام قوانین استاندارد را در تولید رعایت می‌کنند، این روز را باید به همه ملت ایران از جمله افسران جبهه اقتصادی، تبریک گفت. روز ملی استاندارد در تاریخ کشور ما برجسته است و  جهت حفظ ارزش‌های ملی بسیار اهمیت دارد.  

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: استاندارد یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی کشور است و در رقابت‌پذیری و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد زنجیره تولید و فروش نقش مهمی دارد.  استاندارد زبان مشترک بازارهای جهانی است و به اعتمادسازی ملی و جهانی در بازارهای داخلی و خارجی می‌انجامد. ضمن اینکه استاندارد از اصول مهم تجارت و حرکت به سوی کالاهای با کیفیت است.

وی متذکر شد: طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها،  شرایط سختی برای اقتصاد کشور فراهم شد و محدودیت‌ها سبب شد که فعالان اقتصادی نتوانند با بیشتر اقتصادهای جهان همسو شوند؛ اما در همین مدت، به همت مسئولان سازمان استاندارد، ایران با عضویت در سازمان‌های استاندارد جهانی، توانست خود را از این نظر با جهان همتراز کند. با ورود به این سازمان‌ها و عضویت در آن‌ها، آزمایشگاه‌های ایران امروزه می‌توانند گواهی بین‌المللی برای محصولات صادراتی خود صادر کنند.  

حسن زاده خاطرنشان کرد: همترازی گواهی استاندارد ایران با کشورهای همسایه این مزیت را برای کشور ایجاد کرد که صادرات خود را به عراق توسعه دهیم. عراق با هماهنگی هشت شرکت ایرانی، کیفیت کالاهای ایرانی را بررسی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: برای پیوند اقتصادی با اتحادیه اوراسیا نیز باید خود را با استانداردهای این کشورها وفق دهیم تا از همکاری با آن‌ها بهره برداری کنیم.  یکی از مطالبات بخش خصوصی برای تسهیل تجارت، تعامل سازمان استاندارد با اتاق بازرگانی با هدف ایجاد درک مشترک بین این سازمان و فعالان اقتصادی است. برخی آزمایشگاه ها در گمرکات به قدر کافی مجهز نیستند و این امر به تجارت کشور خسارت وارد می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha