• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072317403
  • خبرنگار : 71129

آغاز مانورهای جدید چین پیرامون جزیره تایوان

آغاز مانورهای جدید چین پیرامون جزیره تایوان

ارتش چین امروز (دوشنبه) دور جدیدی از مانورها را در نزدیکی تایوان آغاز کرد و گفت این هشداری به «اقدامات جدایی‌طلبانه نیروهای استقلال‌طلب تایوان» است و هیچ تاریخی برای پایان آنها ارائه نکرد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی بخش شرقی ارتش چین با بیان اینکه این رزمایش و گشت‌های دریایی هشداری به اقدامات جدایی‌طلبانه نیروهای تایوانی است، همچنین اعلام کرد، این مانور تحت عنوان «شمشیر مشترک ۲۰۲۰ بی» (Joint Sword-۲۰۲۴B) در تنگه تایوان و مناطقی به سمت شمال، جنوب و شرق تایوان در حال انجام است.

این فرماندهی همچنین در بیانیه‌ای به زبان‌های انگلیسی و چینی نوشت:‌ «این مانور، مشروع و اقدامی جدی برای حفظ حق حاکمیت و وحدت ملی است.»

فرماندهی بخش شرقی ارتش چین همچنین در بیانیه خود نقشه‌ای از ۹ منطقه پیرامون تایوان را که این مانور در آنجا در حال برگزاری است، به نمایش گذاشت که ۲ منطقه در ساحل شرقی تایوان، ۳ منطقه در غرب، یکی در شمال و ۳ منطقه دیگر پیرامون این جزیره هستند.

این فرماندهی همچنین اعلام کرد، کشتی‌ها و هواپیماهای چینی در «نزدیکی تایوان و از جهات مختلف» و با تمرکز بر گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی هوایی-دریایی، محاصره بنادر و مناطق کلیدی، حمله به اهداف دریایی و زمینی به جزیره نزدیک می‌شوند.

در همین حال گارد ساحلی چین امروز پیرامون جزایر تایوان گشت‌هایی انجام داده است.

«لیو دجون» سخنگوی گارد ساحلی چین گفت: «این اقدام عملی برای اعمال کنترل قانونی بر جزیره تایوان مطابق با اصل چین واحد است.»

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین امروز گارد ساحلی منطقه فوجیان چین نیز اعلام کرد ناوگانی از کشتی‌ها و قایق‌ها برای انجام گشت‌های جامع در آب‌های نزدیک به جزایر «دونگین» و «ماتسو» انجام داده است.

ژاپن، آمریکا و تایوان این رزمایش ارتش و گارد ساحلی چین را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، چین باید با حقیقت موجودیت «جمهوری چین»، نام رسمی تایوان، روبرو شود و به انتخاب مردم تایوان احترام بگذارد.

همچنین «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح دوباره اتهاماتی علیه پکن گفت: «ما از چین می‌خواهیم تا از اقدامات بیشتر که به تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و در منطقه گسترده‌تر می‌انجامد، دست بکشد و خویشتنداری کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha