• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072217207
  • منبع : نمایندگی مازندران

با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست «هوش مصنوعی، انتخاب آزادانه و تفکر آگاهانه» در دانشگاه مازندران

نشست «هوش مصنوعی، انتخاب آزادانه و تفکر آگاهانه» در دانشگاه مازندران

ایسنا/مازندران با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه مازندران نشست «هوش مصنوعی، انتخاب آزادانه و تفکر آگاهانه» در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران برگزار شد.

دبیر کارگروه هوش مصنوعی و مطالعات میان‌رشته‌ای دانشگاه مازندران ۲۲ مهر ماه در دانشگاه مازندران اظهار کرد: ستاد هوش مصنوعی و رباتیک چند سال اخیر زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تشکیل شد ولی اکنون با تشکیل سازمان هوش مصنوعی زیر نظر رئیس‌جمهور فعالیت دارد.

مهران رضایی، با تاکید بر پرداختن به اصل گفتمان‌سازی هوش مصنوعی، توصیه کرد: هر کس با توجه به جایگاهی که دارد به کارکرد هوش مصنوعی در حوزه خود بپردازد بی‌شک بحث هوش مصنوعی جزو علوم  در مرز دانش و لبه علم است و جهاد دانشگاهی ورود بسیار خوبی در هوش مصنوعی داشته و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در حوز هوش مصنوعی در دانشگاه رخ خواهد داد.

در ادامه این نشست حضوری که ۱۵۰ نفر به صورت برخط این مباحث را دنبال می‌کردند محمد قربانی، کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی به ارائه مباحث خود پرداخت و گفت: ما جزو اولین‌ها هستیم که درباره جبر و اختیار هوش مصنوعی کار می‌کنیم.

نشست «هوش مصنوعی، انتخاب آزادانه و تفکر آگاهانه» در دانشگاه مازندران

وی افزود: دو دیدگاه جبر جهانی و جبر نوروفیزیولوژیکی وجود دارد که معتقدین به جبر جهانی بر این باورند که سراسر هستی در جبر است و تمام آینده ما توسط گذشته ما تعیین شده و انیشتین جزو معتقدین به جبر جهانی بود.

کارشناس ارشد فلسفه و کلام اسلامی بیان کرد: جبر نوروفیزیولوژیکی بر این باور است که باورها، افکار، عواطف، احساسات و تمام ویژگی‌های شخص، آن را به سمت انتخاب سوق می‌دهد و ما برده افکار و احساسات‌مان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha