• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072217127
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخبار انتظامی مازندران

از انهدام باند قاچاق مواد مخدر تا کشف اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله در مازندران

از انهدام باند قاچاق مواد مخدر تا کشف اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله در مازندران

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از ۳۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه و هروئین خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز ۲۲ مهر در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند سازمان یافته و شبکه اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در مازندران و یکی از استان‌های همجوار، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و فنی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی از شناسایی ۸ عنصر اصلی و سرشبکه توزیع مواد مخدر صنعتی در استان خبر داد و افزود: ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند، ۵ عنصر اصلی این شبکه را در عملیاتی ضربتی در استان مازندران دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیس مبارزه با موادمخدر استان،۳ عضو اصلی این باند سازمان یافته که در یکی از استان های همجوار فعالیت داشته اند، شناسایی و با هماهنگی قضایی در ۳ مرحله عملیات جداگانه دستگیر شدند.

وی از کشف ۳۱ کیلوگرم شیشه به همراه یک کیلوگرم هروئین در این عملیات خبر داد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب ۴ تیم عملیاتی موفق شدند در مجموع ۱۷ متهم به تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی را که از اعضای این شبکه سازمان یافته بودند، دستگیر کنند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی از توقیف ۹ خودرو در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله متعلق به دوره عصر آهن در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف ۶۰ قطعه شیء تاریخی متعلق به دوران عصر آهن در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود کلوانی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در خرید و فروش اشیاء عتیقه و آثار تاریخی در گلوگاه، موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، متهم که به حفاری غیر مجاز فعالیت داشته، شناسایی کردند .

وی افزود: در بازرسی از محل فعالیت این فرد در خانه باغ شخصی خود ۶۰ قطعه شیء تاریخی شامل، ظروف سفالی، دستبند، گردن بند و زیورآلات مفرغی و غیره متعلق به دوران ساسانی سه هزار ساله عصر آهن کشف شد.

سرهنگ کلوانی با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ماینرهایی که در ساری خاموش شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف ۱۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبداله حسن زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران انتظامی بخش رودپی ساری با کار اطلاعاتی از فعالیت دو نفر که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در دو مکان متفاوت ، داخل نمایشگاه خودرو  و  مرغداری کرده بوده‌اند، مطلع شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش رودپی با هماهنگی قضائی از محل‌های مورد نظر بازدید و تعداد ۱۵ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی ساری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این ارتباط دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فراجا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروری است.

توقیف خودروی حامل آرد خارج از شبکه در میاندورود

مأموران یگان امداد شهرستان میاندورود یک دستگاه خودرو وانت در آن شهرستان توقیف و بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم آرد در بازرسی از آن کشف کردند.

سرهنگ مجتبی راست خدیو در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران یگان امداد این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در حین گشت زنی در سطح شهرستان به یک خودروی وانت حامل آرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر ۵۸ کیسه آرد جمعاً به وزن بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم فاقد مجوز حمل و توزیع کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سرهنگ راست خدیو به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha