• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403072217020
  • خبرنگار : 71661

گاردین: صدها هزار فلسطینی شمال غزه جایی برای رفتن ندارند

گاردین: صدها هزار فلسطینی شمال غزه جایی برای رفتن ندارند

صدها هزار فلسطینی در نواحی شمالی غزه با دستور تخلیه صهیونیست‌ها مواجه شده‌اند، اما آن‌ها جایی برای رفتن ندارند، زیرا هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در مطلبی درباره جنایات اخیر صهیونیست‌ها در نواحی شمالی غزه، گزارش داد وضعیت این مناطق بسیار وخیم است و فلسطینیان در شمال غزه تحت فشار فراوانی هستند.

ده‌ها نفر از ساکنان شمال غزه در روزهای اخیر در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و صهیونیست‌ها شدت حملات خود به این منطقه تحت محاصره را تشدید کرده‌اند.

به گزارش گاردین، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در روز شنبه بار دیگر تکرار کرد که فلسطینیان ساکن نیمه شمالی غزه باید این منطقه را تخلیه کنند. این در حالی است که تک‌تیراندازهای صهیونیست به هرکسی که قصد خروج از این منطقه را دارد، شلیک می‌کنند!

یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی گفت: منطقه «شیخ رضوان» در شهر غزه و نواحی پیرامون جبالیا و کمپ‌های پناهندگان نیز از مناطقی هستند که فلسطینیان باید آن را تخلیه کنند.

گاردین: صدها هزار فلسطینی شمال غزه جایی برای رفتن ندارند

این سخنگو در پستی در شبکه‌های اجتماعی از ساکنان این مناطق خواست به منطقه المواسی در جنوب غزه حرکت کنند، منطقه‌ای ساحلی که صدها هزار نفر در آن آواره هستند. غیرنظامیان به‌سوی مناطق به اصطلاح «بشردوستانه» هدایت می‌شوند، مناطقی که صهیونیست‌ها آن‌ها را به عنوان مناطق امن اعلام می‌کنند، اما با این حال، این مناطق نیز هدف بمباران‌های رژیم اشغالگر قرار می‌گیرند.

سازمان ملل می‌گوید حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی در تازه‌ترین دور از درگیری‌ها پیرامون جبالیا گرفتار شده‌اند و در معرض حملات توپخانه و نیروی زمینی رژیم اشغالگر قرار دارند، درگیری‌هایی که وارد دومین هفته خود شده است.

یک فلسطینی ۲۵ ساله به گاردین می‌گوید: «اوضاع هر روز سخت‌تر می‌شود. نمی‌توان شدت ترس و وخامت شرایط را توصیف کرد. نمی‌توانم غزه را ترک کنم. می‌خواهم، اما گذرگاه رفح از ماه مه بسته شده است.»

وزارت بهداشت غزه در روز جمعه از رژیم صهیونیستی خواست به تیم‌های پزشکی اجازه دسترسی به نیمه شمالی نوار غزه را بدهند تا مجروحان تخلیه شوند. این نهاد همچنین خواستار تحویل سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه شد و هشدار داد غیرنظامیان گرفتارشده در حملات بی‌امان صهیونیست‌ها، به آب و غذا نیاز دارند.

گاردین: صدها هزار فلسطینی شمال غزه جایی برای رفتن ندارند

سازمان ملل اعلام کرده است که صهیونیست‌ها در یک هفته گذشته از ورود هفت هیئت سازمان بهداشت جهانی به شمال غزه جلوگیری کرده‌اند و از اول اکتبر تاکنون هیچ کمک غذایی به شمال غزه نرسیده است.

به گفته پزشکان و امدادگران، حملات هوایی صهیونیست‌ها در جبالیا که به ویرانی کامل یک ساختمان منجر شد و به چندین ساختمان دیگر آسیب زد، گودالی به عمق ۲۰ متر ایجاد کرده و نیروهای امدادی هنوز سعی دارند مفقودان و شهدا را از زیر آوار خارج کنند.

گاردین: صدها هزار فلسطینی شمال غزه جایی برای رفتن ندارند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که دست‌کم ۶ زن و ۷ کودک در میان کشته‌شدگان این حمله هستند و حمله در یکی دیگر از مناطق جبالیا در ساعات اولیه روز شنبه، به مجروح شدن یک نوزاد و شهادت والدین او منجر شد. بیمارستان‌های سراسر غزه در ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۴۹ جسد و ۲۱۹ زخمی را پذیرش کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha