• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403072216987
  • خبرنگار : 71584

نوید وزارت رفاه درخصوص رفع مشکل بازماندگی از تحصیل

نوید وزارت رفاه درخصوص رفع مشکل بازماندگی از تحصیل

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص موضوعِ نداشتن «کد یکتا» و بازماندگی از تحصیل اتباع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز نگهداری کودکان کار، نوید تعامل بیشتر را با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی را برای کمرنگ شدن این مشکلات داد.

به گزارش ایسنا، هادی بهداد در بازدید از مرکز یاسر (مرکز اقامتی شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان) با «محسن کرمانی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی، «مریم شاکری» معاون اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران و «مریم خاک رنگین» رئیس گروه مراقبت و توانمندسازی کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی کشور و با مددکاران و مشاورین مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تقدیر از زحمات تمام کسانی که در این مجموعه مشغول فعالیت هستند، این کار را جهاد مقدس دانست و افزود: مسائل بهزیستی چند وجهی است و حل کردن آنها توان مضاعفی را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حمایت و پشتیبانی این وزارتخانه از کودکان کار و خیابان و مراکز آموزش و نگهداری آنها تاکید کرد و گفت: سیاست دولت، اولویت‌گذاری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده است.

وی با بیان اینکه عدم کارکرد خانواده آسیب‌زاست، گفت: ما به عنوان سیاست‌گذار برای حل مسئله باید توجه جدی به موضوع خانواده داشته باشیم.

بهداد همچنین مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل موثر در موضوع کودکان کار دانست و بر اهتمام برای حل آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از کودکان کار باید انعطاف‌پذیر باشد، گفت: در برخی آسیب‌ها نیاز به بودجه حمایتی خاصی نداریم و با تغییر رویکرد می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ در این گفت‌وگو، موضوعِ نداشتن کد یکتا و بازماندگی از تحصیل اتباع به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز نگهداری کودکان کار مطرح شد که در این راستا مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوید تعامل بیشتر با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی را برای کمرنگ شدن این مشکل مطرح کرد.

وی در ادامه نیز درخصوص موضوع مهارت‌آموزی کودکان در اینگونه مراکز، درخواست احصای چالش‌های مهارت‌آموزی کودکان را بیان کرد و افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بخش ویژه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و بنابراین برای این کار نقشه راه وجود دارد.

۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند

معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این دیدار با بیان اینکه ۹۷ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: در گذشته دستورالعمل حمایت از کودکان کار معطوف به فرد بود و اکنون در حال تلاش به سمت خانواده محورشدن است.

کرمانی همچنین گفت: برای اولین بار در کشور در رتبه‌بندی مراکز بهزیستی، امتیاز بیشتری به مراکز روزانه داده شده تا خانواده‌محوری جایگاه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۱۱

هر دانش اموز افغانی که از ایران برود 10 افغانی فامیلش را هم از ایران می برد پدر و مادرش پدربزرگ و مادربزرگش خواهران و برادارانش که حداقل 10 نفر می شوند و حداقل یک میلیون دانش اموز افغانی پس 10 میلیون افغانی به این صورت از ایران خارج می شوند