• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072216980
  • خبرنگار : 50037

نماینده ویژه وزیر کار تأکید کرد:

ضرورت تبدیل واحدهای تولیدی روستاهای کارآفرین بهار به شرکت‌های تعاونی

ضرورت تبدیل واحدهای تولیدی روستاهای کارآفرین بهار به شرکت‌های تعاونی

ایسنا/همدان نماینده ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر ضرورت تبدیل واحدهای تولیدی روستاهای کارآفرین شهرستان بهار به شرکت‌های تعاونی تأکید کرد.

حامد فروزان یکشنبه ۲۲ مهرماه در سفر خود به شهرستان بهار و  بازدید از روستاهای کارآفرین شهرستان بهار از جمله لتگاه، دستجرد، زاغه و نیز کارگاه‌ها و فروشگاه‌های سفال لالجین به منظور بررسی مشکلات و حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از این سفر بازدید از ظرفیت‌های منطقه به ویژه در حوزه اقتصاد مردمی از جمله کارگاه‌های تولید پوشاک، جوراب، سفال، کیف‌و کفش در روستاهای کارآفرین شهرستان بهار  بود که در این رابطه ظرفیت‌های خوب و متفاوتی  به ویژه در  اشتغال روستایی  در این شهرستان را مشاهده کردیم که از مزیت‌های خاص و رقابتی این منطقه در مقایسه با سایر مناطق  است.

وی تصریح کرد: موضوع بسته‌بندی و فروش محصولات و مزیت‌های آن از جمله مواردی است  که  برای این کارگاه های تولیدی ضروری بوده تا  بتوانند در شبکه‌های فروش خود را بهتر عرضه کنند. این امر باید از طریق تعامل با مجموعه‌های بزرگتر حل شود و وزارت
‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی در قالب تسهیلات که در حوزه مشاغل خانگی پرداخت می‌کند و تسهیلاتی که به شرکت‌های تعاونی می‌دهد این آمادگی را دارد از این موضوع حمایت لازم را داشته باشد.

وی یاد آور شد: لازمه این کار این است که این کارگاه‌ها و مجموعه‌های کوچک روستاها به شرکت تعاونی بزرگتر تبدیل شوند چرا که با این اقدام این قابلیت وجود دارد که این‌ کارگاه‌ها در قالب شرکت‌های تعاونی تسهیلات دریافت کنند و علاوه بر آن با شرکت‌های بزرگتر تعامل داشته باشند.

فروزان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع این اقدام از نقش موثری در ایجاد  اشتغال بالاتر، فروش و ثروت بیشتر برای آنان برخوردار خواهد بود.

نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان بهار ‌یکی از جمله شهرستان‌هایی‌ است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث سفال و به ویژه نساجی داراست‌.

فتح الله توسلی افزود: کارگاه های تولیدی شهرستان بهار و روستاهای کارآفرین آن نیازمند این است که ساماندهی و سازماندهی شود و دولت از آنان در زمینه تامین نیاز اولیه، آموزش‌، فروش‌، بازاریابی و برندینگ حمایت کند.

وی با اشاره به بازدید امروز نماینده ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از کارگاه های تولیدی روستاهای کارآفرین شهرستان ‌گفت: در این بازدیدها مشکلات کارگاه ها احصا و شناسایی و با توجه به ظرفیت‌ها برای افزایش تولید منطقه و تامین معیشت و نیاز جامعه اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روستای «لتگاه» به‌عنوان قطب تولید جوراب با ۳۵۰ واحد تولیدی جوراب  یک روستای بدون بیکار است، همچنین روستای دستجرد نیز با ۲۷۰ کارگاه تولیدی پوشاک برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

ضرورت حمایت همه‌جانبه دولت از توسعه صنایع کوچک می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد خودکفایی و رفع وابستگی کشور در بخش صنعت و تولید محسوب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha