• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403072216862
  • خبرنگار : 71613

ترکاشوند: قهرمان والیبال از پیش مشخص نیست/ دوست داشتیم لژیونرها در ایران می‌ماندند

ترکاشوند: قهرمان والیبال از پیش مشخص نیست/ دوست داشتیم لژیونرها در ایران می‌ماندند
عکس آرشیوی است

مربی والیبال معتقد است با اینکه چند تیم بازیکنان خوبی دارند و در جام باشگاه‌های آسیا هم شرکت کرده‌اند اما دلیل بر این نیست که آنها را از پیش قهرمان لیگ برتر بدانیم.

به گزارش ایسنا، دو هفته از لیگ برتر والیبال گذشته و تیم سایپا تهران در فصل جاری متفاوت ظاهر شده است. این تیم هفته اول در یک بازی پنج گیمه شکست خورد اما در هفته دوم توانست حریف خود را شکست دهد و نخستین بردش را به دست بیاورد.

محمد ترکاشوند، سرمربی سایپا در مورد دو هفته گذشته لیگ برتر به ایسنا گفت: در این دو هفته شاهد بازی‌های قشنگ و جذابی بودیم. برخی تیم‌ها تمرینات خود را زودتر شروع کردند و به مرز هماهنگی رسیده‌اند. چند تیم هم دیرتر شروع کردند و مقداری ناهماهنگ هستند. بالاخره در دو، سه هفته ممکن است نوسانات و ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد اما در مجموع لیگ امسال نوید لیگی خوب و پویا می‌دهد. تیم ها به هم نزدیک هستند و این جذابیت لیگ را بالا می‌برد.

هدف سایپا صعود به پلی‌آف است

او در مورد عملکرد تیم خود در دو هفته گذشته لیگ بیان کرد: ما هم جزو تیم‌هایی بودیم که تمرینات را دیر شروع کردیم و مشکلاتی در هماهنگی داریم اما شرایطمان هفته به هفته بهتر می‌شود. چه بسا اگر اشتباهات فردی نداشتیم، می‌توانستیم هفته اول هم برنده میدان باشیم اما متاسفانه چون بازی تدارکاتی کم داشتیم و هماهنگی بین بچه‌ها کم بود، آن بازی را واگذار کردیم. در مجموع شرایط ما رو به رشد و خوب است. هفته به هفته روی نقاط ضعفمان کار می‌کنیم و برای هر بازی برنامه خاص خود را داریم. تیم‌ها را دست کم نمی‌گیریم. تیم‌ها همه خوب و نزدیک به هم هستند  و از پیش نمی‌شود گفت کدام تیم برنده و کدام تیم بازنده است. بعد از سال‌ها سایپا را تحویل گرفته‌ایم که سال گذشته هیج بردی نداشت اما امسال تیمی را بسته‌ایم تا نتایج خوبی بگیریم.

این مربی در پاسخ به این سوال که به مرحله پلی‌آف هم فکر می‌کنید، بیان کرد: شک نکنید هدف این است که جزو هشت تیم باشیم و در آن مرحله هم هر چه تیم‌ها کم اشتباه‌تر ظاهر شوند، می‌توانند به مراحل بالاتر صعود کنند.

قهرمان لیگ مشخص نیست

ترکاشوند با بیان اینکه قهرمان این دوره از مسابقات از پیش مشخص نیست، تاکید کرد: چند تیم شرایط خوبی دارند. در باشگاه‌های آسیا هم شرکت کردند و بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتند اما لیگ امسال پویاست و تیم‌ها حاشیه امنیت ندارند. ممکن است در پلی‌آف و لیگ خیلی اتفاقات بیفتد. در لیگ برخی هفته‌ها دو بازی داریم، خستگی، فشار مسابقات، آسیب دیدگی، رفت و آمدها و دلایل دیگر ممکن است گاهی به تیم‌ها لطمه بزند و این نوسانات ممکن است تیم‌ها را از شرایط ایده‌آل خارج کند. در مجموع پلی‌آف مهم است.    

او در واکنش به ۱۳ تیمی بودن لیگ گفت: ای کاش ۱۲ یا ۱۴ تیم بود. از سوی دیگر خیلی از بازیکنان ما خارج از کشور بازی می‌کنند و خیلی از بازیکنان جوان ما می‌توانند از طریق همین لیگ شناسایی شوند و رشد کنند. در نتیجه این جوانان به بازی کردن و دیده شدن نیاز دارند. بنابراین اگر یک تیم کمتر شود باز شرایط برای این جوانان سخت‌تر می‌شود. در مجموع اگر ۱۴ یا ۱۲ تیم بود، بهتر می‌شد.

دوشت داشتیم لژیونرها در ایران می‌ماندند

این مربی در مورد حضور بازیکنان باکیفیت در خارج از کشور گفت: ورزشکاران اکنون حرفه‌ای فکر می‌کنند و حق طبیعی آنهاست که از نظر قراردادی آینده خود را تضمین کنند. شرایط اقتصادی الان خوب نیست و آنجا چون قراردادها دلاری بسته می‌شود، مبلغ بالاتری می‌گیرند و لیگ کوتاه‌تری هم دارند. به همین دلیل آنجا بازی می‌کنند. با این حال ما دوست داشتیم در ایران می‌مانند تا کیفیت لیگ بالاتر برود و می‌توانستیم بازیکنان خارجی خوب هم بیاوریم تا باعث رشد لیگ و والیبالمان شود. شاید این موضوع در افت والیبال ما در سال‌های اخیر تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha