• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216778
  • خبرنگار : 71610

ربات‌های انتحاری؛ سلاح جدید صهیونیست‌ها برای کشتار غیرنظامیان در غزه

ربات‌های انتحاری؛ سلاح جدید صهیونیست‌ها برای کشتار غیرنظامیان در غزه

منابع مطلع از استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از ربات‌های انتحاری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و خانه‌های آنها در شمال نوار غزه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی فلسطینی فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی خود به «جبالیا» در شمال نوار غزه، از «ربات‌های انتحاری» برای وارد کردن بیشترین خسارات مادی و انسانی استفاده کرده است.

طبق گزارش روزنامه القدس العربی، این منبع امنیتی فلسطینی گفت: استفاده از این سلاح باعث تخریب تعدادی خانه در محله «الفالوجا» در غرب اردوگاه جبالیا شد.

ویدئوهای منتشر شده از محل انفجار، بقایای ۲ بشکه انفجاری را که در داخل ربات‌های مذکور کار گذاشته شده بود، نشان می‌دهند.

این منبع امنیتی تصریح کرد، ربات‌های انتحاری شبیه خودروهایی هستند که حامل بشکه‌های حاوی چند تن مواد منفجره بوده و بین خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی حرکت می‌کنند و از راه دور توسط ارتش رژیم صهیونیستی کنترل می‌شوند.

وی توضیح داد که این ربات‌ها یا توسط ارتش رژیم صهیونیستی که آنها را از راه دور کنترل می‌کند، منفجر شده یا توسط رزمندگان فلسطینی هدف قرار گرفته می‌شوند.

این منبع ادامه داد: اسرائیل به عنوان بخشی از جنگ نسل‌کشی خود علیه نوار غزه، به استفاده از این نوع سلاح برای وارد کردن بیشترین تلفات انسانی در بین شهروندان متوسل شده است.

وی ادامه داد: این ربات‌ها قدرت انفجاری بالایی دارند؛ طوریکه می‌توانند کل یک محله مسکونی را تخریب کنند. این سلاح برای اولین بار در جریان تهاجم به اردوگاه جبالیا در ماه مه گذشته مورد استفاده قرار گرفت و در آن زمان فلسطینی‌ها یک نفربر اسرائیلی را در حال ورود به منازل مسکونی رصد کردند.

این منبع اضافه کرد: در آن زمان رزمندگان فلسطینی فکر می‌کردند که این نفربر حامل سربازان دشمن است، بنابراین آن را هدف قرار دادند و بعداً مشخص شد که این نفربر یک ربات حامل بشکه‌های انفجاری بوده است.

ربات‌های انتحاری؛ سلاح جدید صهیونیست‌ها برای کشتار غیرنظامیان در غزه
ربات‌های انتحاری

جنگ غزه در حالی وارد سیزدهمین ماه خود شده است که اشغالگران کشتارهای خود در نوار غزه را تشدید کرده‌اند و این باریکه همچنان شاهد تجاوزگری ویرانگر است که بیشتر قربانیان آن کودک و زن هستند.

این جنایات تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته و منجر به آوارگی بیش از ۹۵ درصد از اهالی نوار غزه شده است. حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی در سیزدهمین ماه ادامه دارد که این رژیم با وجود تمامی جنایات موفق به دستیابی به اهداف اعلامی خود برای جنگ نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha