• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072216720
  • خبرنگار : 50416

هیچ کلاسی در ملایر بدون معلم نیست

هیچ کلاسی در ملایر بدون معلم نیست

ایسنا/همدان سرپرست آموزش و پرورش ملایر به ۴۱ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در منطقه آموزشی اشاره کرد و گفت: هیچ کلاسی در ملایر بدون معلم نیست.

اکبر فراهانی در گفت‌وگو باخبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای سال‌تحصیلی جدید کمبود نیرو داشتیم که با جذب دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروها از طریق ماده ۲۸، بکارگیری بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان تأمین شد.

فراهانی از اضافه شدن ۹۲ نیرو در مقطع ابتدایی، ۷۳ نفر متوسطه و ۱۴ نفر در مقطع کار و دانش به بدنه آموزش و پرورش ملایر خبر داد و افزود: تا ابتدای مهر ماه امسال، در مجموع ۱۲۰ نفر به دلایلی همچون انتقالی و یا بازنشستگی از بدنه آموزش و پرورش ملایر جدا شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در منطقه آموزشی ملایر به مدرسه می روند، گفت: ملایر دارای ۲۸۷ مدرسه با ۱۷۲۷ کلاس درس است که از این تعداد ۱۳۰۳ کلاس درس دولتی و ۳۸۹ کلاس درس غیردولتی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است و در حال حاضر همه کلاس ها دارای معلم هستند.

کمبود نیروی انسانی بخش جوکار تامین شده است

رئیس آموزش و پرورش بخش جوکار نیز به ۸۰ مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس در این منطقه آموزشی اشاره و مطرح کرد: ۷۳۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس بخش جوکار تحصیل می کنند.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به کمبود نیروی انسانی در این منطقه آموزشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و مطرح کرد: در حال حاضر خوشبختانه این کمبود نیرو با جذب دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان، جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ و دعوت از بازنشستگان تامین شد.

رضایی از جذب چهار نیرو در حوزه اختلالات یادگیری و چهار نیروی انسانی برای مدارس عشایری برای اولین بار در سال تحصیلی جدید در منطقه جوکار خبر داد و افزود: در مقطع ابتدایی ۹ کلاس خالی، متوسطه اول ۱۵۰ ساعت بدون معلم و در متوسطه دوم ۷۰ ساعت بدون معلم داشتیم که این کمبود تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه انقلاب (یک) شهر ازندریان با ۳۰۰ دانش‌آموز کد تخریب خورده است، تصریح کرد:  مدرسه ۱۲ کلاسه توحید پس از هشت سال از آغاز عملیات اجرایی و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز تحویل نشده است تا دانش آموزان را به این مدرسه منتقل کنیم.

رئیس آموزش و پرورش بخش جوکار با بیان اینکه در روستای «قشلاق دهنو» سه کلاس درس و در روستای «منگاوی» نیز سه کلاس درس باید اضافه شود، خاطرنشان کرد: مدرسه سنایی شهر جوکار نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دو طبقه و ۱۲ کلاس درس هنوز تحویل نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha