• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072216648
  • خبرنگار : 71234

تحسین حضور قالیباف در ⁧بیروت⁩ از سوی نمایندگان مجلس

تحسین حضور قالیباف در ⁧بیروت⁩ از سوی نمایندگان مجلس

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استقبال از سفر رئیس مجلس به بیروت، آن را نشانه‌ای از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از ⁧حزب‌الله⁩ و مردم مظلوم لبنان تعبیر کرده و تاکید داشتند که حضور ⁧قالیباف⁩ در ⁧بیروت⁩، جان تازه‌ای به ⁧مقاومت⁩ داد و معادلات روانی رژیم روبه زوال اسرائیل را برهم ریخت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌ المجالس جهانی (IPU)، به بیروت رفت و با نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان و نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف درباره این سفر گفت که به بیروت آمده تا پیام رهبر معظم انقلاب و مردم ایران را به مردم لبنان رسانده و بگوید که ما همیشه و به ویژه در روزهای سختی مثل امروز در کنار آن‌ها هستیم.

رئیس مجلس شب گذشته در راس هیات پارلمانی از بیروت به ژنو رفت تا در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) شرکت کند.

از روز گذشته همزمان با سفر رئیس مجلس به بیروت، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که در زیر می‌خوانید.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس:

«حضور شجاعانه شیرمرد میدان جهاد و شهادت ⁧دکتر قالیباف⁩ در مرکز ⁧ضاحیه⁩ بیروت در اوج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان از اقتدار و عظمت ایران اسلامی دارد. به این سردار اسلام افتخار می کنیم و خدا را سپاس می‌گوییم.»

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس:

«اگر می‌خواهید گفتمان انقلابی ما در حمایت از مقاومت را بازگو کنید، بگویید فرمانده عملیات کربلا در میان آتش دشمن صهیونیست، نقش خلبان هواپیمای حصرشکن را ایفا کرد و به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی در قلب بیروت حاضر شد تا اینگونه به جهان بگوید که ایران پشتیبان مقاومت و لبنان است.»

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس:

«سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مقصد بیروت را در ادامه خطبه های نماز جمعه نصر آقا تفسیر کنید. مقاومت در اقتدار است. خدا قوت.»

عباس پاپی‌زاده عضو هیات رئیسه مجلس:

«حضور شجاعانه دکتر قالیباف در ضاحیه لبنان زیر بمباران های بی امان رژیم کودکش اسراییل، من را به یاد جمله معروف شهید چمران انداخت. آنجا که می گوید: هنگامی که شیپور جنگ نواخته می شود، شناخت مرد از نامرد آسان می شود.»

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

«حضور قدرتمند دکتر ⁧قالیباف⁩ در ⁧بیروت⁩، جان تازه ای به ⁧مقاومت⁩ داد و معادلات روانی رژیم روبه زوال اسرائیل را برهم ریخت.»

علی خضریان نماینده تهران:

«سفر  رئیس مجلس و هفته گذشته وزیر امور خارجه به ⁧لبنان⁩ و حضور در ضاحیه بیروت، ضمن اینکه نشانه‌ای روشن از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از ⁧حزب‌الله⁩ و مردم مظلوم لبنان می‌باشد حامل پیام‌های مهمی همچون قدرت و ابتکار عمل بالای ⁧محور مقاومت⁩ به رژیم صهیونسیتی و حامیان آن است.»

روح‌الله نجابت نماینده شیراز:

«دشمن ملت ایران⁩ همان دشمن ملت ⁧فلسطین⁩ است، همان دشمن ملت لبنان⁩ است، همان دشمن ملت عراق⁩ است، همان دشمن ملت مصر⁩ است، دشمن ملت سوریه⁩ است، دشمن ملت یمن⁩ است؛ دشمن یکی است.»

الهام آزاد نماینده نایین:

«موشک ⁧جمعه نصر⁩ و حضور حداکثری مردم، باید برای برد بیشتر با حماسه‌ای از جنس آمیختگی میدان و دیپلماسی تکمیل می‌شد. حضور آقای ⁧دکتر قالیباف⁩ در بیروت، همزمان با اوج‌گیری خونریزی صهیونسیت‌ها در این نقطه، پیامی واضح از اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی برای نابودی این غده سرطانی است.»

زینب قیصری نماینده تهران:

«بعد از حضور مقتدرانه رهبر انقلاب⁩ در نماز جمعه نصر با سفر ⁧دکتر قالیباف⁩ به لبنان و شکستن هیمنه پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی، بار دیگر پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران و عزمش در حمایت از مقاومت به دنیا مخابره شد.»

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین:

« حضور شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر ⁧قالیباف⁩ در ضاحیه لبنان، در ادامه ⁧جمعه نصر⁩ رهبر عزیز انقلاب، اقدامی امیدآفرین، پرمعنا و مانور اقتدار نرم و مردمی ایران اسلامی در منطقه و جهان علاوه بر صلابت قدرت سخت دفاعی ایران است.

تداوم سلسه اقدامات تکنیکی و تاکتیکی و راهبردی نرم و سخت در مقابله با سگ هار آمریکا، نفس رژیم کودک کش را به شماره انداخته است.»

سمیه رفیعی نماینده تهران:

«خلبانی و فرود معنادار آقای قالیباف در لبنان با وجود حملات اخیر رژیم فانی و حضور ایشان در ضاحیه، پیام پشتیبانی تمام و کمال ایران از حزب الله را مجدد به گوش همه رساند و به آنان فهماند جمهوری اسلامی از این مسیر یک قدم هم عقب نمی کشد.»

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار:

« حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه صفر مرزی لبنان، نشان اقتدار نظام مقدس اسلامی و تفاوت مرد میدان روزهای سخت از شعار تا عمل است.

دکتر قالیباف یادگار دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی، شهید زنده انقلاب اسلامی است.»

میثم ظهوریان نماینده مشهد:

«سفر وزیر خارجه و رییس مجلس به بیروت نیز مکمل پیام نماز جمعه رهبر انقلاب است.»

امیرحسین ثابتی نماینده تهران:

«حضور شجاعانه رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در وسط مناطق بمباران شده بیروت پیام مشخصی برای جهان دارد؛ ایران تا آخرین لحظه پشت جبهه مقاومت ایستاده و در این مسیر مسئولان ایرانی در صف اول هستند.»

جعفر قادری نماینده شیراز:

«سپهبد شهید قاسم سلیمانی: فرماندهی در جنگ ما امامت بود؛ نه هدایت. فریادشان این بود «بیا» نه این‌ که «برو». دکتر ⁧قالیباف⁩ به عنوان هم‌رزم ⁧شهید سلیمانی⁩ در سفر به لبنان و حضور در ضاحیه بیروت اگر غیر از این عمل می‌کرد دور از انتظار بود.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان:

«رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس دوازدهم، دو مقوله فعال شدن مجلس در دیپلماسی و اهمیت دادن به موضوع مقاومت را به اهالی بهارستان توصیه کردند. سفر آقای ⁧قالیباف⁩ به ضاحیه‌ای که کمتر از دو روز از بمباران شدنش توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، لبیکی عمیق و توامان به این دو مفهوم حیاتی بود.»

فرشاد ابراهیم‌پور نماینده ایذه و باغملک:

«سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در این شرایط حساس، پیام روشنی از تقویت جبهه مقاومت و همکاری‌های استراتژیک ایران و لبنان است. دیپلماسی پارلمانی در قلب تحولات منطقه، نشان از عزم تهران برای ایستادگی در برابر فشارهای جهانی و حمایت از متحدانش دارد.»

علی بابایی کارنامی نماینده ساری:

«بیروت خط مقدم ماست. فرزندان خمینی همیشه در خط مقدم حاضرند. ما از معرکه نمی‌گریزیم.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«پس از جمعه نصر و سفر وزیر خارجه به لبنان اکنون حضور دکتر ⁧قالیباف⁩ در بیروت و مصاحبه در قلب ضاحیه پیام واضحی به دشمن ارسال کرده است. از پایگاه‌های موشکی تا دستگاه دیپلماسی؛ ما در تمام عرصه‌ها برای مقابله آماده‌ایم.»

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ:

«پیام مهم سفر ⁧قالیباف⁩ به لبنان: دشمن آنچه در جنگ و تجاوز  بدست نیاورد. با بازی رسانه به دست نخواهد آورد!

‏ایران لحظه‌ای از حمایت مقاومت کوتاه نخواهد آمد و در بالاترین‌ سطح به کمک و یاری ظلم ستیزان دنیا می‌آید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha