• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403072216643
  • خبرنگار : 30057

امکان تولید کانال‌های باریک و عصبی با دستگاه بومی فراهم شد

امکان تولید کانال‌های باریک و عصبی با دستگاه بومی فراهم شد

یک شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه صنعت نانوالیاف اقدام به ارائه دستگاه‌های الکتروریسی صنعتی برای تولید نانوالیاف در حوزه سلامت کرد.

به گزارش ایسنا، محققان این شرکت با رویکرد چند جانبه در تولید دستگاه‌های الکتروریسی و محصولات نانوالیاف، عمده فعالیت خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد این شرکت با توسعه سریع دستگاه‌های الکتروریسی اکنون کامل‌ترین دستگاه الکتروریسی را به منظور تحقیقات دانشگاهی فراهم کرده است. این دستگاه‌ها در زمینه تحقیقات بیولوژیکی، پزشکی و مهندسی بافت، نانوغشاها، نانو سنسورها، محیط‌زیستی، دفاعی، کاتالیست‌ها، سل‌های خورشیدی، باتری‌ها، ابر خازن‌ها، پوشش‌های ضد آب و تنفس‌پذیر، نانوالکترونیک، نانوکامپوزیت، جاذب‌ها کاربرد دارند.

به نقل از ستاد نانو، حمیده عظیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه دستگاه‌های الکتروریسی این شرکت می‌تواند مجهز به نوعی سیستم جمع‌آوری نانوالیاف شود که به وسیله آن بافت نانوالیاف تحت زوایای مختلف فرآهم می‌شود، گفت: طراحی دستگاه‌های الکتروریسی تحقیقاتی شرکت به گونه‌ای است که هم برای تولید لایه‌های بی‌بافت قابل استفاده است و هم اینکه می‌توان انواع کانال‌های باریک برای تحقیقات رگ مصنوعی و کانال‌های عصبی را طراحی کرد و علاوه براین امکان آرایش‌دهی و بافت نانوالیاف نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد.

او، با تاکید بر اینکه شرکت نوعی سیستم جدید برای تولید صنعتی نانوالیاف ابداع کرده است که به وسیله آن می‌توان غشاء‌های کارآمد برای فیلتراسیون مایعات و گازها تولید کرد، ادامه داد: از سال ۲۰۱۴ ساخت دستگاه‌های صنعتی با رویکرد تجاری‌سازی نانوالیاف در این شرکت آغاز شده است و هم‌اکنون دستگاه‌های صنعتی این شرکت در دو واحد تولیدی مستقر هستند.

عظیمی، منبع تأمین ولتاژ بالا، تأمین کننده محلول پلیمری و جمع‌کننده را سه جزء اصلی این محصول خواند و گفت: منبع تأمین محلول این دستگاه به منبع تأمین ولتاژ متصل می‌شود تا جت پلیمری شکل گیرد و با استفاده از سرنگ با سوزن فلزی و یا به کارگیری موئینه‌ای با نوک فلزی در محلول پلیمری می‌تواند محلول پلیمری را شارژ کرد. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه فناوری الکتروریسی در ساخت انواع داربست‌های بافتی نیز کاربرد دارد، تصریح کرد: این صنعت در تولید بافت مصنوعی ماهیچه، غضروف، عصب و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha