• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072216637
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد:

سازمان بازرسی بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی نظارت کند

سازمان بازرسی بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی نظارت کند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خواستار نظارت سازمان بازرسی بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در بخش‌های گوناگون نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه گذشته (۲۱مهر)در دیدار با مدیرکل و کارکنان بازرسی استان با تبریک میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) به طرح روایتی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمود کسی که در دینش ورع و در گفتارش صداقت داشته باشد و امانتدار باشد و با مردم خوش‌رفتاری کند، وقتی می‌گویند این فرد شیعه است مرا مسرور و خرسند می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه شیعیان باید دربردارنده‌ تمام ویژگی‌های نیکو باشند، افزود: در روایات داریم اگر در جایی صدهزار نفر حضور داشتند، بهترین آنان باید کسی باشد که شیعه است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی و نقش سازمان بازرسی کل کشور در این امر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر جنبه نظارت عام و همگانی دارد، دستگاه‌های نظارتی از جنبه خاص این امر را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدایت، حمایت و نظارت سه بخش اصلی نظام مدیریت دینی محسوب می‌شوند افزود: نظارت دقیق اگر با پیگیری شکایات تا حصول نتیجه همراه شود، دارای آثار و برکات فراوانی از جمله ایجاد اعتماد عمومی خواهد بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: نباید بگونه‌ای باشد که وقتی پرونده‌ای به نقطه خاص می‌رسد، پیگیری آن متوقف شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با تاکید بر ابعاد و اهمیت کار در دستگاه قضایی گفت: مردم خواستار نظارت دقیق و مستمر بر دستگاه‌های اجرایی و عملکرد مدیران هستند هرچند ممکن است منافع برخی افراد به خطر بیافتد! 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی عملکرد مراجع نظارتی را مایه امید مردم دانست و افزود: از سازمان بازرسی انتظار می‌رود بر موضوع پرداخت تسهیلات بانکی بویژه تاخیر پرداخت تسهیلات ازدواج و نیز مشوق‌های فرزندآوری نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با انتقاد از صرف هزینه‌های بلاوجه در برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: سازمان بازرسی نسبت به هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی نظیر هزینه برخی سفرها، اقدامات و بررسی‌های لازم را صورت دهد و توجیهات مدیران در این خصوص را دریافت کند.

امام جمعه سمنان سوءمدیریت و سوءتدبیر را زمینه‌ساز اتلاف بیت‌المال و منابع عمومی عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی پیش از اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و به محض اطلاع از تصویب مصوبات، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا از تحمیل هزینه‌های بی‌دلیل به منابع عمومی پیشگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بازگشت اموال عمومی به بیت‌المال و دفاع از منافع مردم را مایه امیدواری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به تلاش‌های مسئولان و کارکنان سازمان بازرسی، اجر و پاداش عنایت فرماید.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشیدزاده مدیرکل بازرسی استان سمنان، اقدامات و عملکرد اداره‌کل بازرسی استان در بخش‌های مختلف را تشریح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha