• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072116459
  • خبرنگار : 71963

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی:

امروز جهاد اصلی در حوزه فناوری کشور است/ لزوم توجه جدی به موضوع وحدت و همدلی در دانشگاه

امروز جهاد اصلی در حوزه فناوری کشور است/ لزوم توجه جدی به موضوع وحدت و همدلی در دانشگاه

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: باید همدلی و وحدت نظر در دانشگاه شکل بگیرد که ماحصل آن تشکیل امت دانشگاهی است که برای رسیدن به هدف دست از تلاش برنمی دارد و با تقویت و رشد عناصر داخلی و ارکان دانشگاه شاهد رشد حداکثری خواهیم بود. باید قدر فرصت ها را دانست و به یاری خداوند متعال بتوانیم به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، قدیانی، رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در شورای فرهنگی دانشجویی دانشگاه بیان کرد: یک اتفاق جدی در رابطه با رژیم صهیونیستی رقم خورد و پاسخ رزمندگان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تغییر معادلات منطقه بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر بود. وقتی پاسخ داده شد شاهد بودیم که فردای آن روز مقام معظم رهبری با توجه به همه تهدیدات که نه تنها نظام بلکه تهدیدی علیه جهان اسلام بشمار می رفت با ۸۰۰ تن از نخبگان علمی کشور در حسینیه امام(ره) دیدار کردند و فرمودند درست است که ما عزادار هستیم؛ اما بخاطر اهمیت مسائل علمی امروز آمدم و جلسه را تشکیل دادم.

قدیانی در ادامه افزود: امروز جهاد اصلی در حوزه فناوری کشور است و تا مادامی که جمهوری اسلامی توفیق علمی پیدا نکند به دستاوردهای مهم نخواهد رسید و چه زمان می توانیم جلوی آنها را بگیریم و در مقابل دشمن بایستیم زمانی است که در رشد علم و پیشرفت تکنولوژی پیشگام باشیم، همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند: امروز نهضت علمی باید از دانشگاه دنبال شود و علوم مختلف اعم از هوش مصنوعی، کوانتوم و زیست فناوری و امثالهم باید در اولویت اقدامات پژوهشی و کار تحقیقاتی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مدعی هستیم که دانشگاه ولایی هستیم باید بطور مجدانه گام برداریم این فرهنگ مطالعه، فرهنگ پژوهش، فرهنگ تلاش ایثارگرانه و تواصی که حضرت آقا در بیانات خود بدان اشاره داشتند، بحث جدی است که از نگاه بسیج و روحیه انقلابی باید از متن خود بجوشد و اولین گام این است که ابتدا خود عامل به این اتفاقات باشیم و مجاهدانه کار کردن را در دستور کار قرار دهیم در آن صورت توفیقات و اثرات وضعی آن در اساتید، دانشجویان و اطرافیان قابل مشاهده خواهد بود و همدلی و وفاق می توان گفت که شکل  گرفته است.

قدیانی در پایان گفت: باید همدلی و وحدت نظر در دانشگاه شکل بگیرد که ماحصل آن تشکیل امت دانشگاهی است که  برای رسیدن به هدف دست از تلاش برنمی دارد و با تقویت و رشد عناصر داخلی و ارکان دانشگاه شاهد رشد حداکثری خواهیم بود. باید قدر فرصت ها را دانست و به یاری خداوند متعال بتوانیم به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha