• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072116456
  • خبرنگار : 50532

استان گیلان میزبان اجلاس سراسری نماز می‌شود

استان گیلان میزبان اجلاس سراسری نماز می‌شود

ایسنا/گیلان رئیس ستاد اقامه نماز گیلان از میزبانی این استان در اجلاس سراسری نماز در سال آینده خبر داد و بر ضرورت استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های استان گیلان در این اجلاس تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی بعد از ظهر شنبه ۲۱ مهرماه در همایش نماز در سیره امام حسن عسکری (ع) که با حضور مسئولان شهرستان آستارا، علما و روحانیون و رابطین نماز در ادارات آستارا در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، با بیان اینکه بدون شک برگزاری اجلاس سراسری نماز می‌تواند نقش و تأثیر مهمی در جامعه و به ویژه قشر نوجوانان و دانش آموزان داشته باشد، اظهار کرد: برگزاری این اجلاس رویداد مهمی در استان گیلان است که باید سال آینده با برنامه ریزی و همکاری تمامی دستگاه ها برگزار شود.

استان گیلان میزبان اجلاس سراسری نماز می‌شودوی با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در گیلان و همچنین استاندار گیلان در میزبانی از اجلاس سراسری نماز، گفت: این اجلاس سراسری برکات زیادی را برای استان دارد و دستگاه های مرتبط هماهنگی های لازم را خواهند داشت و برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد تا استان برای برگزاری این رویداد مهم آمادگی لازم را داشته باشد. حجازی با اشاره به اهمیت، ارزش و جایگاه نماز در جامعه، گفت: اقامه نماز در ادارات بسیار مهم است و تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی باید برای ترویج نماز به کار گرفته شود.

استان گیلان میزبان اجلاس سراسری نماز می‌شودامام جمعه آستارا در این همایش با اشاره به لزوم توجه به موضوعات دینی در دستگاه های اجرایی به ویژه از سوی مدیران، گفت: اقامه مستمر نماز اول وقت در ادارات زمینه ساز ترویج این حسنه در جامعه است. حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان، افزود: اقامه نماز اول وقت تاثیر بسیار زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی در جامعه اسلامی دارد. 

وی، تاکید کرد: رعایت نماز اول وقت توسط مدیران در دستگاه های اجرایی موجب توجه کارکنان نیز به امر اقامه نماز اول وقت می شود و برکات زیادی به همراه دارد. صالحیان، گفت: حکومت جمهوری اسلامی براساس مبانی الهی و دینی است و پایبندی به نماز به عنوان ستون دین، جامعه را از انحراف و آلودگی ها مصون می دارد.

فرماندار آستارا در این همایش با تاکید بر اقامه نماز در ادارات، اظهار کرد: در جامعه اسلامی اعتقادات و اخلاقیات از سرچشمه نماز آبیاری می شود و خدمتگذاری در حوزه ترویج فرهنگ نماز وظیفه هر مسلمان است. محمد رضا شهاب زاده با اشاره به اهمیت نماز، افزود: متولیان امور و مدیران ادارات باید به اقامه نماز در اول وقت توجه ویژه داشته و آن را در اولویت کار خود قرار دهند.

فرماندار آستارا، گفت: نماز از اساسی ترین فریضه دینی است که باید برای برپایی آن در ادارات اقدامات فرهنگی هدفمند انجام شود. شهاب زاده وحدت اهل تسنن و شیعه در شهرستان مرزی بندر آستارا را ستود و گفت: اهل تسنن و شیعه همواره در کنار هم با وحدت زندگی می‌کنند و در سطح شهرستان با حضور شیعه و سنی مراسمات ملی و مذهبی با بهترین شرایط ممکن برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این همایش با تاکید بر نقش نماز در کاهش آسیب های جامعه، گفت: ادای نماز جماعت در مکان های اداری با افزایش توجه کارمندان به مسایل مذهبی، بی تردید نقش موثری در افزایش کارآیی آنان در مکان های اداری خواهد. حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی رضازاده، افزود: اقامه نماز جماعت در ادارات باید بیش از پیش پررنگ تر شود. وی از برگزاری نماز در ۲۶ اداره شهرستان آستارا خبر داد و تاکید کرد: باید به نماز اول وقت در ادارات توجه ویژه ای شود تا با برپایی این فریضه واجب الهی به شکل جماعت، ارزش های دینی و اسلامی را به نحو شایسته ای ادا کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha