• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403072116449
  • خبرنگار : 71974

به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان؛

جذب و ساماندهی نیروهای دانشجویی، اولویت اصلی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی است

جذب و ساماندهی نیروهای دانشجویی، اولویت اصلی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی است

قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: ایجاد زمینه‌های مشارکت دانشجویان در عرصه‌های گوناگون و جذب و ساماندهی نیروهای دانشجویی، سرفصل کاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ حسن فارسی، قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیان کرد: سازمان دانشجویان محل جذب و نقطه اتصال دانشجویان با جهاد دانشگاهی است و به همین دلیل انتظار می رود ارزش ها و نگرش هایی که از بدو تشکیل جهاد دانشگاهی تاکنون در این نهاد ساری و جاری بوده است و موجب ظهور و بروز بزرگانی چون جهادگر فقید سعید کاظمی آشتیانی شده است، در سازمان دانشجویان نیز بیش از پیش مورد توجه باشد و دانشجویان و اعضای این سازمان هرچه بیشتر با روحیه و فرهنگ جهادی آشنا شوند.

همچنین در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از رویش های موفق فرهنگی جهاددانشگاهی است که بیست و شش سال پیش و بر اساس دغدغه‌هایی که در آن زمان به درستی شناسایی شدند، تشکیل شد و در طول سال های فعالیت علی رغم فراز و فرودهای متعددی که داشته، در مجموع موفق عمل کرده است. این سازمان به نوعی در تلاش بوده که جنبه اجتماعی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی را پررنگ تر کند و با حضور در دل دانشگاه ها و عضوگیری از میان دانشجویان در سراسر کشور و همچنین ایجاد شبکه دانشجویی، به اهداف خود که برگرفته از اهداف کلان جهاد دانشگاهی است، دست یابد.

ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت دانشجویان در عرصه های گوناگون، جذب و ساماندهی نیروهای دانشجویی، حمایت از فعالیت های نوآورانه و خلاقانه، آشنایی نسل جوان دانشگاهی با انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تقویت روحیه جمع گرایی و مواردی از این دست، در سرفصل های کاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بوده که اگر امروز نیز شرایط موجود در دانشگاه ها را به دقت بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که تحقق این اهداف مهم و ارزشمند نه تنها امروز نیز اهمیت دارد، بلکه ضرورت آن دو چندان شده است. توسعه مهارت های اجتماعی، تقویت هویت دینی، ملی و فرهنگی، ایجاد شبکه های دانشجویی قدرتمند در سراسر کشور، افزیش انگیزه و امید به آینده در دانشجویان و توسعه آگاهی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان از جمله نیازمندی های امروز در محیط های دانشجویی است و سازمان دانشجویان می تواند نقشی مهم و اثرگذار در این زمینه بر عهده بگیرد.

حمایت و پشتیبانی از ایده های مطلوب و کارآمد دانشجویان، آموزش و تقویت حس مسئولیت پذیری فرهنگی و اجتماعی دانشجویان از طریق برگزاری برنامه های متعدد و متنوع اجتماعی، سازماندهی برگزاری فعالیت های داوطلبانه در حوزه های اجتماعی، پیش بینی برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف افزایش مهارت آموزی، سازمان دهی نمایشگاه ها، جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری که موجب تنوع فرهنگی و افزایش نشاط در محیط دانشگاه ها شود، حمایت از تشکیل تشکل های دانشجویی، ایجاد بستر ارتباطی انجمن ها و گروه های دانشجویی و نهادها و سازمان ها، انتشار نشریات، مجلات و محتوای دیجیتال با هدف ترویج فرهنگ، شبکه سازی و ایجاد بستر ارتباطی دانشجویان دانشگاه های مختلف و ایجاد و مدیریت پلتفرم های برخط برای تبادل افکار ایده ها و طرح های دانشجویی از جمله موارد ضروری در شرایط امروز دانشگاه های کشور است که سازمان دانشجویان می تواند در این زمینه پیشرو باشد.

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشت این است که جهاد دانشگاهی از دو کلمه "جهاد" و "دانشگاه" تشکیل شده است و این مهم نشان می دهد که مهم‌ترین عرصه حضور جهاددانشگاهی، در دل دانشگاه است و مهمترین مخاطب جهاد دانشگاهی در دانشگاه نیز نسل جوان و دانشجو است. در این میان، سازمان دانشجویان محل جذب و نقطه اتصال دانشجویان با جهاد دانشگاهی است و به همین دلیل انتظار می رود ارزش ها و نگرش هایی که از بدو تشکیل جهاد دانشگاهی تاکنون در این نهاد ساری و جاری بوده است و موجب ظهور و بروز بزرگانی چون جهادگر فقید سعید کاظمی آشتیانی شده است، در سازمان دانشجویان نیز بیش از پیش مورد توجه باشد و دانشجویان و اعضای این سازمان هرچه بیشتر با روحیه و فرهنگ جهادی آشنا شوند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1396 فرمودند: "باید مدیریّت جهادی را بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده ترجیح بدهیم؛ این یکی از اولویّت های ما است؛ اصرار بر مدیریّت جهادی. مسئولین کشور در قوّه‌ی مجریّه، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخش های مختلف، مدیریّت جهادی را دنبال بکنند. مدیریّت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریّت جهادی است."

در پایان فرارسیدن بیست و ششمین سالروز تشکیل سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را به خانواده بزرگ این سازمان در سراسر کشور تبریک عرض می کنم. به امید آنکه در سال های پیش رو شاهد توسعه هرچه بیشتر فعالیت های این سازمان در همه دانشگاه های کشور و همچنین توسعه فعالیت های بین المللی سازمان دانشجویان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha