• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072116404
  • خبرنگار : 50535

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز:

رسانه ابزاری مهم برای ارتقای فرهنگ ترافیک است

رسانه ابزاری مهم برای ارتقای فرهنگ ترافیک است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، با تاکید بر اینکه رسانه ابزاری مهم برای ارتقای فرهنگ ترافیک است، گفت: رسانه‌های جمعی از ابزارهای مهم برای آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان هستند.

محمدرضا روشنی روز شنبه، ۲۱ مهرماه در نشست خبری با محوریت مشکلات ترافیکی اظهار کرد: مطالعات پژوهشی طرح جامع حمل و نقل تبریز با حضور مدیران شهرداری و متولیان حوزه شهری آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل تبریز ۲۰ سال گذشته‌ تهیه شده اما بازنگری نشده بود که باید هر ۱۰ سال بازنگری شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان در تمامی کلانشهرهای کشور بحث ترافیک بوده که دیدگاه‌های متفاوت مردم را در پی دارد، از این رو نظر مردم در این زمینه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

روشنی با تاکید بر اینکه حمل و نقل ترافیک در بخش‌های دیگر شهر از جمله اقتصاد شهری تاثیر دارد، بیان کرد: ترافیک موجب مصرف بالای سوخت شده و بر اقتصاد شهروندان تاثیر می‌گذارد.

 وی تاکید کرد: مطالعات پژوهشی طرح جامع حمل و نقل تبریز برای دومین بار در تبریز اجرا می‌شود، این طرح برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ در تبریز انجام گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز عنوان کرد: مقرر شده بود تا این طرح مطالعاتی زودتراجرا شود اما چون با ایام کرونا مواجه شدیم، نمی‌توانستیم با مطالعات انجام شده در این ایام برای آینده‌ی ترافیکی استان، برنامه ریزی کنیم، از این رو این مطالعات با تعویق روبرو شد.

وی اظهار کرد: اقتصاد و عدالت از اصول بیانیه‌ی دوم انقلاب است که هر ارگانی موظف به عملی کردن این دو مولفه است، مانیز تلاش کرده‌ایم تا این مولفه را در حوزه‌ی خود اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: مطالعات اولین دوره ۱۰ الی ۱۵ درصد محقق شده بود، ما با تجربه گرفتن از مطالعات سری اول سعی می‌کنیم تا ضعف‌های خود را در این حوزه رفع کنیم، دانشگاه یکی از مجموعه‌های است که می‌تواند در اجرای این طرح مارا همیاری کند.

روشنی با اشاره به حوزه‌ی هوش مصنوعی بیان کرد: بهره برداری از پتانسیل‌های هوش مصنوعی می‌تواند ما را به هدف نهایی خود یعنی سیستم حمل و نقل پاک، ارزان قیمت، سریع و پایدار برساند.

وی  با بیان اینکه شهرداری تبریز هرساله ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفا برای حمل و نقل و ترافیک شهری هزینه می‌کند، گفت: اجرای طرح مطالعات ترافیکی در ایران یک سری دستورالعمل‌های معینی دارد که ما نمی‌توانیم از این دستورالعمل خارج شویم اما تمام تلاشمان را برای اجرای بهتر این طرح بکار خواهیم برد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اظهار کرد: مرکز شهرها باید مانند تمام کلانشهرهای دنیا به پیاده راه تبدیل شود، مجتمع پزشکان و دفترهای وکالتی از جمله مکان‌هایی هستند که موجب ترافیک شهری می‌شوند، در قانون هیچ منعی برای صدور مجوز خدماتی به پزشکان وجود ندارد و پزشکان در هر کاربری می‌توانند طبابت کنند.

محبوب عبدالله پور، مدیر عامل سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات شهری تبریز، اول ترافیک و بعد آن آسفالت شهری است، روزانه بیش از ۴۰ هزار خودرو از شهرهای اطراف وارد تبریز می‌شوند.

وی ادامه داد: در نتیجه‌ی این حجم از تردد و ترافیک هر دو روز یکبار شاهد فوت یک نفر در تبریز هستیم، ثبت روزانه ۷۰۰ مورد سانحه‌ی رانندگی در سطح شهر هشدار دهنده است.

وی گفت: شهرداری مکان و عوارض رایگان را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بیایند و پارکینگ بسازند، اما سرمایه‌گذاران تمایلی به اجرای این طرح ندارند.

عبداله پور افرود: ۸۰ درصد پارکینگ‌ها و پارک‌های حاشیه‌ای ما را اصناف و کسبه مشغول کرده‌اند، تمامی ارگان‌های دولتی باید برای رفع ترافیک برنامه‌ داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha