• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403072116367
  • خبرنگار : 71552

فدراسیون شطرنج ۵۰۰ روز بدون رئیس!

فدراسیون شطرنج ۵۰۰ روز بدون رئیس!

فدراسیون شطرنج یک سال و ۴ ماه است بدون رئیس اداره می‌شود و تا این لحظه هم خبری از برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست.

به گزارش ایسنا، فدراسیون شطرنج ایران حدود یک سال و چهار ماه است که بدون رییس اداره می‌شود و در این مدت سه سرپرست برای این فدراسیون انتخاب شده است.

بعد از اینکه حسن تامینی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ به دلایل آنچه که مشکلات شخصی عنوان شد از ریاست این فدراسیون استعفا کرد وزارت ورزش شهرام عظیمی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. شهرام عظیمی با پایان دوره شش ماه سرپرستی و همچنین به دلیل گرفتن پست دیگر، از این سمت کناره‌گیری و وزارت ورزش در ۲۷ آذر ۱۴۰۲ شادی پریدر را جایگزین او کرد.

پریدر حدود ۱۰ ماه سرپرستی این فدراسیون را برعهده داشت تا اینکه روز گذشته احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمودرضا امیاری را به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب کرد.

کاظم دستگردی دبیر فدراسیون شطرنج در مورد برگزار شدن مجمع انتخاباتی این فدراسیون به ایسنا گفت: منتظر هستیم وزارت ورزش شرایط جدید را مشخص کند تا ما هم سریعتر برای برگزاری انتخابات اقدام کنیم.

در طول دوره ۱۰ ماهه سرپرستی پریدر ثبت نام از کاندیداها در فروردین ۱۴۰۳ انجام و ۱۳ نفر ثبت نام کردند. ابتدا قرار بود مجمع انتخاباتی در ۱۹ تیر انجام شود که به دلیل مشخص نبودن تایید صلاحیت کاندیداها انتخابات لغو و به ۲۴ مرداد موکول شد. بعد از آن با وجودی که تایید صلاحیت ۷ کاندیدا (فاطمه ابوالقاسمی، مجتبی ارشدی، احمدعلی بابایی، کمال جوانمرد، علیرضا خسروی، وحیده صوابیه و امیر عرفان هاشمی) مشخص شده بود اما درست سه روز قبل از برگزاری مجمع، مجددا انتخابات لغو شد.

فدراسیون شطرنج ۵۰۰ روز است که رییس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود و مشخص هم نیست که انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد. اکنون مشخص نیست که با توجه به تغییرات در سرپرستی، ثبت نام از کاندیداها مجددا انجام می‌شود و یا با همان کاندیداهای قبل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha