• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403072115907
  • منبع : مطبوعات

صدای واحد ما در نبرد اراده‌ها

صدای واحد ما در نبرد اراده‌ها

رژیم صهیونیستی همچون حیوان درنده‌ای در بند مقاومت گرفتار شده و برای رهایی از بند، عربده می‌کشد، پنجه‌های زهرآگینش را به هر سمت دراز می‌کند و دندان‌های مرگبارش را به هر چیزی فرو می‌کند تا شاید بتواند از این مخمصه رهایی یابد و خسارت‌هایی که شاهد آن هستیم ازجمله ترور بزرگانی چون سیدمقاومت، سیدحسن نصرالله، ناشی از این دست و پازدن‌های لحظه آخری این رژیم ددمنش و گرگ‌صفت گرفتار در بند است.

به گزارش ایسنا، یادداشتی که در ادامه می‌خوانید به قلم مهدی فضائلی؛ کارشناس مسائل سیاسی است که در روزنامه همشهری منتشر شده است:

لازم نیست همیشه گرفتار مشکل و آفتی مثل اختلاف باشیم تا درباره آن حرف بزنیم، بسیاری اوقات قبل از بیماری باید پیشگیری کرد و برای پیشگیری از آفت اختلاف چه هشداری مهم‌تر از هشدار خداوند؟!
قرآن در آیه ۴۶ سوره مبارکه انفال، با نهی از اختلاف و نزاع، به زیبایی پیامد آن‌را اینگونه توصیف می‌فرماید:
... وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ریحُکم...
... و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود!...
در نگاه قرآن کریم، نزاع و اختلاف اولا موجب سستی و ضعیف‌شدن می‌شود و ثانیا اقتدار و شوکت اختلاف‌کنندگان را از بین می‌برد.
آنچه قرآن بیان کرده یک قاعده عقلانی است و تفاوتی ندارد که این اختلاف و نزاع در یک مجموعه و جامعه دینی اتفاق بیفتد یا در یک مجموعه و جامعه سکولار یا لائیک؛ نتیجه طبیعی اختلاف، سستی درون و از دست رفتن شوکت و اقتدار در جلوه بیرونی است؛ البته توقع و انتظار پرهیز از اختلاف و نزاع از یک جامعه ایمانی بیشتر است.
اهمیت پرهیز از اختلاف و نزاع در شرایطی مانند هنگام مواجهه با دشمن، به‌مراتب بیش از مواقع عادی است.
مطابق این آیه شریفه، راه پیشگیری از اختلاف و نزاع، اطاعت از خدا و رسول اوست و دستورالعمل مواجهه با اختلاف، صبر!
اگر بیانات و رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان، رهبر حکیم انقلاب اسلامی را مرور کنیم، یکی از پرتکرارترین مضامین، وحدت و همدلی است و فلسفه این همه تأکید و تکرار چیزی نبوده و نیست جز تلاش برای حفظ انسجام ملی برای پیشرفت کشور، اقتدار روزافزون و تحقق ایران قوی.
در نقطه مقابل، تلاش بی‌وقفه دشمن بر اختلاف‌افکنی و دامن زدن به نقاط محل نزاع متمرکز بوده و همچنان هست تا ایران پیشرفت نکند و ایران قوی محقق نشود.
و اما امروز، توجه داشته باشیم که منطقه شرایطی را تجربه می‌کند که هیچ‌گاه تا این حد ویژه، پیچیده‌ و خطیر نبوده است؛ شرایطی که برای دوطرف شرایط مرگ و زندگی است و کوچک‌ترین بی‌توجهی و اشتباهی می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال داشته باشد.
رژیم صهیونیستی همچون حیوان درنده‌ای در بند مقاومت گرفتار شده و برای رهایی از بند، عربده می‌کشد، پنجه‌های زهرآگینش را به هر سمت دراز می‌کند و دندان‌های مرگبارش را به هر چیزی فرو می‌کند تا شاید بتواند از این مخمصه رهایی یابد و خسارت‌هایی که شاهد آن هستیم ازجمله ترور بزرگانی چون سیدمقاومت، سیدحسن نصرالله، ناشی از این دست و پازدن‌های لحظه آخری این رژیم ددمنش و گرگ‌صفت گرفتار در بند است.
لذا امروز دوباره شاهد رویارویی و نبرد اراده‌ها در بالاترین سطح هستیم و کوچک‌ترین تعلل و غفلتی به خسارت‌های غیرقابل جبران منجر می‌شود.
ازهمین‌رو، لازم است توصیه چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را یادآور شوم که فرمودند: «بدیهی است که بخش‌های مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند؛ یک «مجموعه واحد» را تشکیل بدهند؛ یعنی قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضاییه، نیروهای مسلح - که به یک صورت جزو قوه مجریه هستند - باید مجموعا یک کل را به‌وجود بیاورند. اگر لازم باشد که یک کل از اینها به‌وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند، باید با هم کار کنند، باید به هم کمک کنند، یک جاهایی باید نسبت به هم اغماض کنند، یک جاهایی بایستی به همدیگر تذکر بدهند و کمک کنند به یکدیگر.»
معظم‌له در ادامه و در نهایت سخنان خود را اینگونه جمع‌بندی فرمودند: «در مسائل مهم کشور هم باید صدای واحدی از کشور شنیده بشود... تا آن کسانی که در دنیا گوش تیز کرده‌اند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، مأیوس بشوند؛ یک صدا باید شنیده بشود.»
بحمدالله امروز چنین است و دنیا از ایران اسلامی که به‌منزله دولت مقاومت است یک صدا می‌شنود و آن ایستادگی در برابر شرارت‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی، تداوم حمایت از جبهه مقاومت و آمادگی کامل برای پاسخ به هر شرارت و اقدام متجاوزانه احتمالی این رژیم است.
همچنین این صدای واحد علیه اتاق فرمان جنایت‌ها و شرارت‌های رژیم صهیونیستی یعنی آمریکاست که در تمام اعمال خباثت‌آلود این رژیم شریک است و سهم اصلی را دارد.
این صدای واحد تا شکست رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت ادامه خواهد داشت؛ قطعا!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha