• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072115859
  • منبع : نمایندگی سمنان

طرح «قاضی در مدرسه» در مدارس استان سمنان برگزار می شود

طرح «قاضی در مدرسه» در  مدارس استان سمنان برگزار می شود

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در این استان خبر داد.

زین العابدین حسام 21 مهرماه در جلسه هم اندیشی اجرای طرح « قاضی در مدرسه » در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سالن همایش شهید عین علیان مرکز استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: این جلسه مشترک فی ما بین مسئولین قضایی مربوطه در مرکز استان و شهرستان های مهدیشهر و سرخه با مدیرکل آموزش و پرورش استان و برخی از معاونین و جمعی از مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان سمنان، با هدف تبادل نظر و هم افزایی به منظور اثر بخشی دوره های آموزشی «قاضی در مدرسه» برگزار شد تا با شناسایی چالش های احتمالی و رفع مسائل، اجرای صحیح این طرح به خوبی صورت پذیرد.
 
وی تصریح کرد: در طرح پیشگیرانه «قاضی در مدرسه» تلاش برآن است، با توجه به اهمیت پیشگیری های رشد مدار، ارتباط بین مدارس و قضات دادگستری تقویت شود و سطح دانش این قشر از جامعه با بهره مندی از تجارب قضایی تقویت و در نهایت مصون سازی از آسیب های اجتماعی اتفاق بیفتد.
 
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با اشاره به نتایج حاصل از برگزاری این جلسه هم اندیشی گفت: در مرحله اول، دو گام در دستور کار قرار گرفت؛ در گام اول، به لحاظ استقبال چشمگیر برخی از قضات دادگستری استان و همکاری موثر اداره کل آموزش و پرورش استان، تمرکز اجرای این برنامه در مناطق و مدارس منتخب حاشیه نشین و پرجمعیت بوده و در گام دوم، اجرای این طرح برای والدین دانش آموزان، معلمین و مدیران مدارس باشد تا علاوه بر استمرار در برگزاری دوره ها، با اجرای مطلوب این طرح زمینه های بارزترین آسیب های اجتماعی شناسایی، کنترل و کاهش یابد.
 سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: باتوجه به وجود آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و تحلیل های راهگشایی که در این جلسه مطرح شد، آموزش و پرورش استان آمادگی دارد که این طرح را در مدارس بیشتری برگزار کند.

وی از آمادگی برای اجرای طرح در تمامی مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح، انتظار می رود که شاهد رشد و افزایش سطح دانش حقوقی این قشر آینده ساز جامعه باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha