• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072115824
  • خبرنگار : 50181

احداث ساختمان «مرکز مالی غرب کشور» در کرمانشاه منتظر زمین است

احداث ساختمان «مرکز مالی غرب کشور» در کرمانشاه منتظر زمین است

ایسنا/کرمانشاه راه‌اندازی مرکز مالی غرب کشور در کرمانشاه پروژه مهمی بود که تقریبا از دو سال قبل و به عنوان یکی از مصوبات همایش تامین مالی غرب کشور استارت خورد، اما با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز زمین مناسبی برای احداث ساختمان این مرکز اختصاص نیافته است.

به گزارش ایسنا، آذر ماه سال ۱۴۰۱ بود که کرمانشاه میزبان اولین همایش تامین مالی غرب کشور با حضور مدیران ارشد بورس ایران شد. همایشی که با پیگیری بورس منطقه‌ای و اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد و دستاوردهای خوبی در حوزه بورس و تامین مالی برای کرمانشاه داشت که بخش عمده آنها به نتیجه رسید.

تامین مالی برخی پروژه‌های بزرگ از جمله گسترش سوخت سبز (بیواتانول)، برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه در غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه، تسهیل در پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه که متعاقب آن تعدادی از شرکت‌های بزرگ استان بعد از چندین سال وارد بازار سرمایه شدند و ... همگی از جمله مزایای این همایش بود.

همچنین در این همایش مصوب شد سکوی تامین مالی غرب کشور نیز در کرمانشاه راه‌اندازی شود که بعد از پیگیری‌های صورت گرفت این سکو به مرکز مالی غرب کشور ارتقاء یافت  و مقرر شد ساختمان آن در کرمانشاه کلنگ زنی شود.

دی ماه سال گذشته بود که جلسه‌ای برای هماهنگی احداث ساختمان مرکز مالی غرب کشور با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد و استاندار کرمانشاه در این جلسه بر انجام تمام تمهیدات لازم و لحاظ پیوست فرهنگی برای احداث ساختمان مرکز مالی خدمات غرب کشور در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: احداث چنین طرحی در کرمانشاه باید جزو برنامه باشد و مکانی مناسب با اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای آن در نظر گرفته شود.

محمد طیب صحرایی با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده برای احداث ساختمان مرکز مالی غرب کشور در کرمانشاه تصریح کرد: باید تلاش شود تا مکانی مناسب برای اجرای طرح در نظر گرفته شود و تمامی تمهیدات لازم آن اندیشیده شود.

در این جلسه مقرر شد هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم برای در نظر گرفتن مکانی مناسب در شهر کرمانشاه برای احداث ساختمان مرکز مالی بین دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد که از دی ماه پارسال تاکنون یعنی با گذشت حدود ۹ ماه هنوز زمین این پروژه تعیین تکلیف نشده است.

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت ایجاد مرکز مالی غرب کشور، گفت: سکوی تامین مالی یکی از مصوبات همایش تامین مالی غرب کشور بود که قرار شد با هماهنگی اتاق بازرگانی و تالار بورس کرمانشاه و به منظور تامین مالی پروژه‌های کوچک از طریق تامین مالی جمعی، ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه، دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه و دکتر گودرزی مدیرعامل بورس تهران مقرر شد سکوی مالی چند پله ارتقاء یابد و در صورت تامین زمین از سوی استان، مرکز مالی غرب کشور در کرمانشاه ایجاد شود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان مرکز مالی غرب کشور تعیین تکلیف نشده، تاکید کرد: پیگیری‌های مستمری از شهرداری کرمانشاه جهت تامین زمین این پروژه توسط استاندار، معاون اقتصادی استاندار و تالار بورس کرمانشاه در حال انجام است.

بهمن با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فرصت  ایجاد مرکز مالی غرب کشور در کرمانشاه از دست برود، زیرا این مرکز می‌تواند کمک بسزایی به تامین مالی طرح‌های کوچک و بزرگ کند، افزود: در برخی از استان‌های دیگر که بعد از کرمانشاه مقرر شد صاحب مرکز مالی شوند، هم زمین تامین شده و هم بورس تهران مقدمات ساخت را ایجاد کرده و ما هم امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها هر چه زودتر به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha