• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072115811
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

۸۳ مصوبه ماحصل جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده پنج سیستان و بلوچستان

۸۳ مصوبه ماحصل جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده پنج سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۳ طرح در جلسات کارگروه امورزیربنایی و کمیسیون ماده پنج با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان به تصویب رسیده است.

سید مهدی میری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، بررسی و تایید طرح‌های جامع شهرها و غیره را برعهده دارد، اظهار کرد: برگزاری چهار جلسه کارگروه امور زیربنایی در این مدت در حوزه فعالیت این اداره کل بیش از ۵۰ مصوبه به همراه داشت.

وی افزود: وظیفه ذاتی این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری‌ها یا هر نوع خدمات عام المنفعه در محدوده شهرهاست.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اقدامات این کارگروه با هدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.

میری با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در روند عمرانی و توسعه پایدار شهری استان و تصویب طرح های شهری در محدوده شهرها دارد، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هفت جلسه کمیسیون ماده پنچ در استان برگزار شد که در قالب ۳۳ مصوبه تقاضاها و پرونده های موردی شهرهای استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

گفتنی است، استان سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال با مرکزیت زاهدان و جنوب با مرکزیت ایرانشهر است که ۱۳ شهرستان و ۲۲ شهر آن در محدوده فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha