• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072115732
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی استان: 

محورهای جدید گردشگری در شرق کرمانشاه معرفی می‌شود

محورهای جدید گردشگری در شرق کرمانشاه معرفی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تعریف محورهای جدید گردشگری در شرق استان خبرداد.

داریوش فرمانی، عصر روز جمعه(۲۰ مهر) در جشنواره بادام و عسل روستای گندآباد بخش بیلوار شهرستان کرمانشاه، بااشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان، اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت این حوزه رویدادسازی و برندسازی است که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: به این منظور با در نظر گرفتن ظرفیت‌های کشاورزی تعدادی از روستاهای استان، تقویم رویدادهای گردشگری را تدوین کرده‌ایم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه در تدوین این تقویم روی ظرفیت‌های گردشگری روستاهای مناطق مختلف استان تمرکز شده، عنوان کرد: طی سالهای گذشته عمده حضور گردشگران در چند نقطه از استان بوده و برخی مناطق مانند شرق استان تا جذب چندانی از نظر گردشگر نداشته‌اند. 

وی ادامه داد: دراین راستا در چند نقطه از استان خصوصا منطقه شرق تعریف محورهای جدید گردشگری در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها منطقه بیلوار به دینور است که جاذبه‌های گردشگری روستایی فراوانی دارد. 

فرمانی ادامه داد: پس از جشنواره بادام و عسل روستای گندآباد، در گام بعدی جشنواره عسل را در روستای علی آباد این منطقه نیز برگزار خواهیم کرد. 

وی یادآورشد: بعلاوه در این منطقه درختان کهنسال و بافت تاریخی روستای کرم بست وجود دارد که قابلیت ثبت ملی شدن را دارند که آن را مورد توجه قرارداده‌ایم. 

به گفته این مسئول رویدادسازی‌ها در این منطقه ابتدا به شکل استانی، بعد کشوری و در نهایت بین المللی خواهد شد. 

۲۰ درصد کلزای استان در بیلوار تولید می شود

 مهدی سیاه کمری بخشدار بیلوار نیز با اشاره به مشارکت پذیری بسیار بالای مردم این منطقه، عنوان کرد: حدود  نیمی از فعالیت‌های عمرانی که در این منطقه شکل می‌گیرد توسط خود اهالی انجام می‌شود و همین مسئله باعث شده تا کارهای عمرانی منطقه روبه جلو برود. 

وی ادامه داد: در این منطقه ظرفیت‌های کشاورزی زیادی خصوصا در حوزه بادام، عسل و بویژه کلزا وجود دارد که با مشارکت مردم بدنبال برندسازی آنها هستیم. 

بخشدار بیلوار ادامه داد: تا سه سال پیش تنها حدود ۳۱۵ هکتار در این منطقه زیر کشت کلزا بود، اما اکنون به حدود هزار هکتار رسیده و سهم ۲۰ درصدی از تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده‌ایم. 

وی در ادامه به وجود پاره‌ای از مشکلات در این منطقه و انتظارات از مسئولین اشاره‌ کرد و گفت: بهسازی جاده و رفع مشکلات برق این منطقه از مطالبات مردم بیلوار از مسئولین استانی است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha