• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072015571
  • خبرنگار : 50534

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان:

رویکرد دانشگاه علمی کاربردی نیازسنجی و نیازآفرینی است

رویکرد دانشگاه علمی کاربردی نیازسنجی و نیازآفرینی است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان گفت: توسعه اشتغال و خودکارآفرینی با تکیه بر آموزش یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی و کاربردی است. 

میرنریمان یوزباشی امروز (جمعه ۲۰ مهر ماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: این دانشگاه با توجه به سیاست‌های اشتغال استان به منظور پاسخ‌گویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف استان، اقدامات موثری را در مرکز آموزش علمی‌ کاربردی استان، برنامه‌ریزی کرده است. 

وی با اشاره به ۱۸ مهرماه سالروز تاسیس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، افزود: توسعه علم کاربردی یکی از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه است؛ علمی که برای اشتغال و کارآفرینی موثر باشد. 

یوزباشی با اشاره به اینکه دستیابی به جامعه اسلامی توانمند به لحاظ علم و اقتصاد ملزم به توسعه علم است‌، ادامه داد: ماهیت وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه، استفاده از علم و آموزش‌های به‌روز و به نحوه احسن در جهت دستیابی به اهداف والا در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی توانمند از مهم‌ترین قسمت‌های توسعه یک کشور است‌، اذعان کرد: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در محیط کار، موضوع مهمی است که این واحد دانشگاهی آن را پیگیری می‌کند.

یوزباشی با بیان اینکه مراکز مهارت‌آموزی این دانشگاه در جوار محیط کار قرار دارند، تصریح کرد: وجود متخصصان و مدرسان خبره در عرصه صنعت و آموزش در این دانشگاه یکی از ویژگی‌های مه است و یکی از اساسی‌ترین تفاوت این دانشگاه با سایر مراکز آموزشی، تدوین و برنامه‌ریزی درسی، نیازسنجی و آمایش سرزمینی است.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان یکی از اقدامات این واحد دانشگاهی را پذیرش بر اساس تضمین اشتغال عنوان کرد و گفت: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی نیازسنجی و نیازآفرینی است.

یوزباشی با اشاره به شکل‌گیری دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور و استان، افزود: دانشگاه علمی کاربردی زنجان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در مدت فعالیت خود اقدامات خوبی انجام داده است و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای آینده مدنظر دارد.  ‌

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنحان با اشاره به اینکه رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی با نیاز شغلی جامعه منطبق است، ابراز کرد: این دانشگاه با ظرفیت بخش خصوصی فعالیت دارد و بار مالی بر دوش دولت ندارد و این مهم، یک ویژگی بارز است. 

وی با اشاره به توسعه آموزش‌ها براساس آمایش‌ها نیازسنجی‌های برنامه‌ریزی شده و تخصصی، بیان کرد: مهم‌ترین مسأله حال حاضر این دانشگاه، ترویج خودباوری دانش‌آموختگان است.

یوزباشی در ادامه به تشریح طرح «آباد» پرداخت و گفت: آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم و در دست اقدام این دانشگاه  است. 

او با اشاره به آموزش‌های کوتاه‌مدت و وجود ۶ مرکز آموزشی در استان زنجان، تصریح کرد: طبق آمار ۷۳ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار شدند و تضمین اشتغال یکی از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه است که به نحوه احسن آن را پیگیری و اجرا می‌کند. 

وی با اشاره به حدود ۳۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه و ۹۳۷ مدرس حق‌التدریس در استان زنجان، افزود: نقش دانشگاه علمی کاربردی در گسترش ایجاد اشتغال پایدار در حال انجام  است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha