• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072015452
  • خبرنگار : 71616

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران:

طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه!

طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه!

طبق تحلیل نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی اما نوسانات افزایشی نرخ ارز نه‌تنها اجازه کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را نداد که سبب افزایش بهای آن‌ها هم شد؛ البته بخشی قابل توجهی از افزایش بهای سکه امامی، ناشی از افزایش حباب سکه بوده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: برخلاف هفته‌های گذشته که قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشت؛ اما این هفته روندی نزولی پیدا کرد و بطور متوسط با ٣٧ دلار کاهش هفتگی، روز گذشته (پنجشنبه) به ٢۶١۶ دلار رسید.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه قیمت اونس جهانی با کاهش همراه بود، اما نوسانات افزایشی نرخ ارز طی این هفته، سبب شد قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گیرد و روند افزایشی را ثبت کرد.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۴٩ میلیون و ٧۵٠ هزار تومان رسید که قسمتی از این افزایش، بخاطر افزایش حباب سکه بوده است. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۵٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴٣ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای ادامه داد: نیم سکه با ١٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته،  ٢۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان قیمت داشت. ربع سکه بدون تغییر ١٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان معامله شد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، هشت میلیون و ١٠٠ هزار تومان دادوستد شد. در بازار طلا نیز، هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) ١۴۵ هزار تومان افزایش بها را نسبت به ابتدای هفته، تجربه کرده و به ١٧ میلیون و ٧٩٠ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ٣٣ هزار تومان افزایش، چهار میلیون و ١٠۶ هزار تومان مبنای معاملات طلا در بازار کشور قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا، خاطرنشان کرد: حباب سکه نیز در پایان هفته به ٩ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان افزایش رسید که بطور متوسط ٧٠٠ هزار تومان حباب سکه افزایش داشته است؛ همانطور که اشاره شد، از ١.١ میلیون افزایش بهای سکه امامی، حدود ١٠٠ هزار تومان بخاطر افزایش حباب سکه بوده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha