• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403072015389
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام کرد

برپایی میز خدمات حقوقی دربقاع متبرکه کشور در پنجشنبه آخر هر ماه/ حضور ۴۰۰۰ کارشناس حقوقی در ۵۸۳ مسجد

برپایی میز خدمات حقوقی دربقاع متبرکه کشور در پنجشنبه آخر هر ماه/ حضور ۴۰۰۰ کارشناس حقوقی در ۵۸۳ مسجد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ارائه خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره رایگان در ۵۸۳ مسجد کشور از ابتدای سال تا نیمه اول مهرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حسن عبدلیان پور در این باره گفت: در سه سال اخیر با شعار محوری اینکه هیچ فرد ایرانی نباید برای دفاع از حق خود از وکیل بی‌بهره باشد، تعداد زیادی از وکلا را برای این هدف به خدمت گرفته‌ایم.

وی در ادامه به طرح ملی با وکلا در مساجد اشاره کرد و گفت: هدف از حضور وکلا در مساجد این است که ضمن ارتقای سطح آگاهی حقوقی مردم و آشنایی آن‌ها با ساختار تشکیلات دستگاه قضایی؛ دسترسی آسان و بدون تشریفات شهروندان را به قضات، وکلا، حقوقدانان و مشاوران خانواده فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های این طرح این است که افراد کم‌بضاعتی که مشکلات حقوقی دارند و قادر به پرداخت هزینه‌های وکالت نیستند، می‌توانند با حضور در مساجدی که این طرح در آن اجرا می‌شود، به صورت رایگان، خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان از وکلا و کارشناسان حاضر دریافت کنند.

عبدلیان پور در ادامه گفت: مرکز وکلا به عنوان بیرونی‌ترین لایه قوه قضاییه به جهت ارتباط با مردم می‌تواند مشکلات مبتلابه را رصد و برای حل این معضلات راهکارهایی آن را به دستگاه قضایی کشور ارائه دهد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در مورد طرح ملی وکالت در مساجد گفت: از ابتدای سال تا نیمه اول مهرماه ۱۴۰۳ مساجدی که باتیم وکلا، کارشناسان و مشاوران حضور داشتیم ۴۴ مسجد با حضور ۶۵۰ وکیل، کارشناس رسمی و مشاوره خانواده بوده است؛ که بالغ بر ۲ ۲۴۰ نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.

وی گفت: همچنین اجرای این طرح در سطح کشور که توسط کمیسیون‌های حقوق عامه استانی در مدت مذکور انجام شده است در ۵۸۳ مسجد با حضور ۴۰۰۰ وکیل، کارشناس رسمی و مشاوره خانواده بوده است.

وی در ادامه در مورد سایر خدمات حقوقی و مشاوره که از خارج از مساجد و توسط معاونت حقوق عامه انجام شده است،گفت: همزمان با روز کارگر استقرار «یک پایگاه حقوقی ثابت و دائمی» را در شهرک صنعتی عباس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی فعال کشور، بنا گذاشته تا در حوزه‌های مشکلات حوزه تخصصی بین کارگر و کارفرما، مسائل بیمه ای، پرونده‌های مالیاتی، قراردادهای تخصصی و صنعتی را حل کنیم.

وی به ارائه خدمات حقوقی در بقاع متبرکه سراسر کشور پرداخت وگفت: پنجشنبه آخر هرماه در بقاع متبرکه در سراسر کشور میز خدمات حقوقی و مشاوره خانواده برپا می شود تا به زائران و مراجعان خدمت رسانی کنند. افراد دارای پرونده حقوقی که نیازمند وکیل، کارشناس یا مشاور خانواده باشند در صورت عدم تمکن مالی با حمایت و پشتیبانی مرکز وکلا و سازمان اوقاف به صورت رایگان خدمات حقوقی دریافت خواهند کرد.

عبدلیان پور افزود: در راستای پیگیری مباحث مربوط به حقوق عامه در مرکز وکلا در تفاهم‌نامه‌ای با کانون خیریه سندروم داون ایران مقرر شد در راستای حل معضلات خانواده این عزیزان خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره خانواده رایگان ارائه شود. 

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل پنج نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.

عبدلیان پور گفت : همچنین تفاهمنامه‌ای با پلیس راهور کل کشور بسته شد که در مرحله اول آن توافق شد اگر پرسنل راهور دچار مشکلات حقوقی و قضایی شوند و یا با نگاه پیشگیرانه برای جلوی گیری از تالی فاسد در اموراتشان نیاز به خدمات حقوقی داشته باشند می‌توانند از توان تخصصی مرکز در حوزه حقوقی و مشاوره کمک بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha