• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072015353
  • منبع : شهرداری تهران

ساخت و افتتاح ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار در محلات تهران در دستورکار شهرداری

ساخت و افتتاح ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار در محلات تهران در دستورکار شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: طبق گزارش بانک مرکزی که در مهرماه امسال منتشر شده است، قیمت محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۲ درصد کمتر از قیمت‌ این کالاها در سطح شهر تهران است.

به گزارش ایسنا، مهدی بختیاری زاده در بیست و یکمین رویداد قرار خدمت در مسجد اباعبدالله الحسین(ع) واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران گفت: ارزان سازی سبد مصرفی خانوار، رویکرد شهردار تهران  در این دوره مدیریت شهری است.

وی همچنین افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره ششم این بود تا کارهای بر زمین مانده ای که در شهر تهران وجود داشت و به دلیل هزینه های سنگینی که برای اجرای آن پیش روی مدیریت شهری قرار داده بود را به اتمام برساند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه گفت: شهرداری تهران برای اجرای این طرح، برنامه ساخت و بهره برداری از ۱۰۰ بازار میوه و تره بار را در محله های شهر تهران در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، واقعا سنگین بود چرا که اولین مساله در توسعه بازارهای میوه و تره بار تامین زمین های مورد نیاز این فضاهای شهری بود؛ افزود:  عملیات عمرانی ساخت این بازارها نیز به نوبه خود سخت بود اما خوشبختانه تا به امروز بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده است تا به چرخه خدمات رسانی به شهروندان افزوده شود.

مهدی بختیاری زاده ادامه داد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در سال گذشته  نزدیک به ۳۰ بازار را به بازارهای میوه و تره بار شهر تهران اضافه کرد و امسال نیز تا کنون ۱۰ بازار به تعداد بازارهای شهر تهران افزوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما تا انتهای سال ۱۴۰۳ این است که حدود ۳۰ بازار جدید به چرخه خدمات رسانی به شهروندان اضافه کنیم، بیان کرد: در ارتباط با کاهش هزینه های سبد مصرف خانوار باید به این نکته اشاره کنم که واسطه ها و مافیایی در حوزه مواد غذایی وجود داشته و باعث می شوند در مواقع بروز بحران در این حوزه موج سواری کنند و سود خود را ببرند و در شرایط عادی نیز همواره در تلاش هستند تا برای افزایش حاشیه سود خود هزینه های این بخش را بالا ببرند.

بختیاری زاده با بیان اینکه در این شرایط هم تولید کننده و هم مصرف کننده دچار ضرر و تحمل هزینه های بالایی برای تامین  محصولات و تامین سبد مصرفی خانوار می شوند؛ یادآور شد: به همین دلیل تلاش کردیم تا زنجیره تامین مستقیم از تولید کننده دست واسطه ها را کوتاه کنیم. اگر به میادین میوه و تره بار سر زده باشید، با همکاری که با تولید کنندگان گوشت مرغ داشتیم، در طول ۱۹ ماه اخیر قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تغییر نکرده است البته در ماه گذشته به دلیل افزایش هزینه های تولید؛ درصدی افزایش داشت اما همواره قیمت گوشت مرغ به نسبت فروشندگان سطح شهر ۲۰ درصد پایین تر است.این رقم را طبق گزارش های بانک مرکزی اعلام می کنم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: در کنار این اقدامات با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز در کشور ایجاد شد، برای اینکه بتوانیم گوشت قرمز مصرفی شهروندان را تامین کنیم تا این محصول از سبد خانوارهای تهرانی حذف نشود؛ فرایندی را با کمک وزارت جهاد و واردکنندگانی که در حوزه گوشت توانمند بودند؛ آغاز کرده و اقدام به عرضه گوشت تنظیم بازار در میادین میوه ودتره بار شهر تهران کردیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ ماه است که قیمت گوشت قرمز گرم در میادین میوه و تره بار یک سوم قیمت سطح شهر تهران است.

بختیاری زاده با بیان اینکه به عنوان مثال اکنون ران گوسفندی گرم که کیفیت بالایی دارد به قیمت کیلویی ۳۲۰ هزار تومان توزیع می شود؛ ادامه داد: در حوزه میوه و تره بار نیز به همین شکل اقداماتی انجام شد و  امروز در گزارش های بانک مرکزی عنوان می شود در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران که وسعت توسعه آن در تمام پهنه های شرق، غرب، جنوب و شمال تهران یکسان است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد؛ ۵۲ درصد قیمت محصولات پایین تر از سطح شهر تهران است.

وی بیان کرد: این گزارش بانک مرکزی برای ۱۳ مهر امسال منتشر شده و می توان گفت این گزارش نتیجه تلاش های شهردار تهران  برای ارزان سازی شهر تهران در  حوزه های مصرفی، حمل و نقل، مسکن و ... است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یادآور شد: ما در سازمان میادین میوه و تره بار کیفیت محصولات را ارتقاء داده و همواره سعی داریم این کیفیت را بیشتر کنیم. همچنین در بخش توسعه بازارهای میوه وتره بار نیز در منطقه چهار، ۲ بازار در دست ساخت داریم و تلاش می کنیم تا امسال به بهره برداری برسد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha