• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071915256
  • خبرنگار : 50536

مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تبریز:

نابینایان از تایید نشدن در کمیسیون پزشکی آزمون‌های استخدامی گلایه دارند

نابینایان از تایید نشدن در کمیسیون پزشکی آزمون‌های استخدامی گلایه دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تبریز گفت: ۲۲ نفر از نابینایان این موسسه از کمیسیون پزشکی در آزمون‌های استخدامی رد شده‌اند که در این خصوص گلایه داریم.

حسین پورعلی، پنجشنبه، ۱۹ مهرماه، در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی عصای سفید افزود: همه‌ی این عزیزان تمام تلاش خود را کردند و در آزمون کتبی قبول شدند ولی زمانی که نوبت به کمیسیون پزشکی رسید رد صلاحیت شدند که امیدوارم این مطالبه‌ی نابینایان در اولویت قرار گرفته و هرچه زودتر حل شود.

وی ادامه داد: موسسه نابینایان بصیر در سال ۱۳۸۸ با چهار هدف استعداد یابی، آموزش، کمک‌های توانبخشی و تجهیز به وسایل کمک توانبخشی و اشتغال تأسیس شده است.

وی ادامه داد: بعد اینکه نابینایان عزیز وارد موسسه می‌شوند بعد از استعداد یابی در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نوع کلاس در این موسسه برگزار می‌شود، افزود: این کلاس‌ها برای سنین ۶ الی سطوح دانشگاهی برگزار می‌شود که اعم از کلاس‌های درسی، صنایع دستی، موسیقی، قرآن، تئاتر، برنامه نویسی و ... انجام می‌شود. 

وی از برگزاری کلاس آشپزی بانوان نابینا برای اولین بار در تبریز در این موسسه خبر داد.

پورعلی خاطر نشان کرد: برای نابینایان تجهیزات کمک توانبخشی اعم از عصا، نوشت افزار، لوح، قلم و ضبط کتب گویا تهیه می‌شود.

وی به برنامه‌های ویژه روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و افزود: مسابقات شطرنج ۲۰‌ مهرماه در باشگاه ورزشی امام علی برگزار می‌شود همچنین همایش عصا زنی، تجلیل از نخبگان و دیدار با خانواده نابینایان و مسابقه شودان از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی از اجرایی نشدن ماده ۲۷ حمایت از حقوق معلولان گلایه کرد و ادامه داد: ما انتظار داریم حداقل حقوق برای معلولان پرداخت شود درحالی که این مستمری نیز ناچیز بوده و هرزگاهی پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تبریز یادآور شد: باوجود نامه‌ نگاری‌های مختلف در رابطه با بانک‌ها مبنی بر اینکه نابینایان به صورت مستقل کارهای خود را در بانک انجام دهند ولی وقتی نابینایی مراجعه می‌کند تحقیر شده و بی سواد تلقی می‌شود درحالی که همه‌ی آنها نابینای باسواد هستند.

وی افزود: حدود ۱۵۸۰ نفر در این موسسه عضو هستند که هیچ کدام از آنها نابینای بی سواد نیستند و از نهضت شروع کرده و اکنون در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

روح الله ساعی، عضو هئیت مدیره موسسه نابینایان بصیر نیز در ادامه گفت: شهرداری تبریز در طی سال‌های اخیر مناسب سازی و دسترس پذیری پیاده‌روها و پل‌ها را اجرایی کرده هرچند با معیارهای جهانی فاصله داریم اما باز جای امیدواری باقی است.

وی با بیان اینکه برخی پله‌های برقی در سطح شهر همیشه خاموش هستند، افزود: پیمانکار به دلیل مصرف کم برق و استهلاک کمتر پله‌ها را خاموش می‌کنند.

وی ادامه داد: کارت منزلتی که شهرداری تبریز در اختیار معلولان قرار داده شامل بی آرتی، مترو و پارکینگ است که متاسفانه تمام اتوبوسرانی‌ها را در بر نمی‌گیرد. امیدوارم این کارت به گونه‌ای شارژ شود که معلولان بتوانند با اتوبوس در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند.

ساعی خاطرنشان کرد: از شهرداری انتظار داریم بودجه‌های لازم برای مناسب سازی محیط برای معلولان را در نظر بگیرند اما نظارت بر صرف بودجه نیز خیلی مهم است. 

وی گفت: از شهرداری تقاضا داریم تا فرهنگسرایی در اختیار این موسسه قرار دهد تا بتوانیم خدماتی به کم بینایان و نابینایان ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha