• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071915021
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبرداد

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به پروژه‌های ورزشی همدان

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به پروژه‌های ورزشی همدان

ایسنا/همدان مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به پروژه‌های ورزشی این استان خبر داد.

علی حقیقی پنجشنبه ۱۹ مهر ماه در دیدار فرماندار شهرستان رزن، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، امسال ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت ورزش برای پروژه‌های ورزشی استان همدان مصوب شده که در این رابطه استان همدان در سطح کشور تنها استانی است که این اعتبارات ملی آن دارای تخصیص بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبار ملی استان همدان تاکنون  ۶۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است، افزود: از این میزان اعتبار ملی ۶۶ میلیارد تومانی تخصیص یافته به استان، اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد تومان آن را برای شهرستان رزن در نظر گرفته‌ایم.

حقیقی با اشاره به پروژه‌های خوب در حال اجرا در شهرستان رزن، تصریح کرد: با این میزان اعتبار اختصاص داده شده به شهرستان رزن از محل اعتبارات ملی، پروژه سالن ورزش باستانی این شهرستان تکمیل خواهد شد ضمن اینکه روند پروژه استخر بانوان نیز پیشرفت فیزیکی دو چندانی به خود خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به چهار پروژه‌ زمین چمن در دست احداث در سطح روستاهای شهرستان رزن، گفت: این پروژه‌های زمین چمن مصنوعی با مشارکت مردم و خیرین و دهیاری‌ها در روستاهای چهاربلاغ، خمیگان، غینرجه و هریان شهرستان رزن احداث شده که نصب چمن آن بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است.

حقیقی افزود: چمن مورد نیاز برای نصب زمین چمن این چهار روستا توسط اداره کل ورزش و جوانان سفارش داده شده و با تحویل چمن آن توسط شرکت مورد نظر، به‌طور قطع نصب چمن این روستاها انجام خواهد شد. ضمن اینکه در سطح کشور تنها سه شرکت در رابطه با تولید زمین چمن مصنوعی دارای فعالیت هستند که حجم کار بالای این سه شرکت موجب طول کشیدن تحویل سفارش شده است اما قول داده‌اند که استان همدان را در این رابطه در اولویت قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به زمین چمن کوچک شهر دمق نیز گفت: زمین چمن این پروژه نیز سفارش داده شده که با نصب آن، در یک مناسبت مناسب در آبان و یا آذرماه این پروژه افتتاح و تقدیم مردم شهر دمق خواهد شد.

حقیقی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان همدان در آینده نزدیک خبر داد و یاد آور شد: این مراسم تجلیل از قهرمانان در تمامی شهرستانهای استان از جمله رزن نیز برگزار می‌شود که برای این منظور اعتبار لازم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات لازم برای اختصاص به هیأت‌های ورزشی فعال در سطح استان همدان هم پیش‌بینی شده که با معرفی این هیأت‌های ورزشی متناسب با فعالیت ،اعتبار لازم به آنان اختصاص داده می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن هم با بیان اینکه  کل اماکن ورزشی شهرستان رزن قبل و بعد از انقلاب تنها ۱۴ مورد بود، اظهار کرد:  در سه سال گذشته، با پیگیری‌های مستمر و عزم جدی مسئولان محلی شهرستان و استان تحولات چشمگیری در حوزه ورزش این شهرستان اتفاق افتاده است، در این مدت ۹ پروژه ورزشی جدید به سرانه فضای ورزشی شهرستان اضافه شده و یا در مرحله پایانی برای بهره‌برداری قرار دارد.

علی اصغر غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب و حتی سال‌ها پس از آن، وضعیت ورزشی شهرستان رزن در حال حاضر به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده است و با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته، می‌توان گفت که شهرستان رزن در مسیر تبدیل شدن به یکی از قطب‌های ورزشی استان همدان قرار دارد.

وی از تخصیص اعتباری افزون‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به نیازهای ورزشی جوانان و شهروندان، هشت پروژه مهم ورزشی با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رزن تعریف شده که این پروژه‌ها در دست اجرا هستند.

وی با اشاره به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان رزن، بیان کرد: با اعتباری افزون‌ بر ۴۰  میلیارد ریال، تعمیرات اساسی در این اماکن انجام شده که از جمله آن می‌توان به تعویض سقف سالن ورزشی بانوان با اعتباری افزون‌بر ۳۶میلیارد ریال اشاره کرد.

فرماندار رزن با اشاره به اعتبار ۱۵میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه استخر بانوان و اعتبار هشت میلیارد تومانی برای پروژه زورخانه رزن، گفت: در سالیان گذشته، روند عملیات اجرایی سه پروژه مهم ورزشی شهرستان شامل سالن باستانی، زمین چمن مینی فوتبال دمق و مجموعه ورزشی بانوان به حالت راکد درآمده بود که در همین رابطه طی سه سال گذشته با پیگیری‌های مستمر  این پروژه‌ها به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha