• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071914995
  • خبرنگار : 71038

ایران و قطر خواستار همکاری‌ منطقه‌ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند

ایران و قطر خواستار همکاری‌ منطقه‌ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند

وزیران خارجه ایران و قطر خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ علیه مردم فلسطین و لبنان شدند.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «رایزنی‌های مهم» بین «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران و «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه دولت قطر درباره «وضعیت منطقه و روابط دوجانبه» خبر داد.

عراقچی در ادامه سفر منطقه‌ای خود، روز چهارشنبه به عربستان سفر و با مقام‌های ارشد این کشور از جمله «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد و «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه دیدار و رایزنی کرد.

عراقچی شب گذشته وارد دوحه شد و امروز (پنجشنبه) با همتای قطری خود دیدار کرد.

بقائی در ادامه نوشت: همه کشورهای منطقه مسئولیت دارند که از طریق تلاش برای توقف نسل‌کشی در غزه و پایان دادن به تجاوز رژیم اشغالگر علیه لبنان، حداکثر همت خود را معطوف محافظت از منطقه در برابر یک فاجعه تحمیلی نمایند.

ایران و قطر خواستار همکاری‌ منطقه‌ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند
دیدار عراقچی با نخست‌وزیر قطر

ضرورت توقف جنگ افروزی رژیم صهیونیستی

طبق گزارش وزارت خارجه ایران، عراقچی و آل‌ثانی در این دیدار در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به سیاست حسن هم‌جواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه‌ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان ۲ کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با مرور تلاش‌های ۲ کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد. 

همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران ۲ کشور تاکید کرد. 

محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha