• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403071914957
  • خبرنگار : 71263

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری

موضوع «انرژی» برای آمریکایی ها داغتر شد

موضوع «انرژی» برای آمریکایی ها داغتر شد

در شرایطی که رای دهندگان آمریکایی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده می کنند، «انرژی» به موضوع داغی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، با افزایش هزینه های سوخت و آینده تولید انرژی، موضوع «انرژی» می‌تواند حتی محوری‌تر باشد. در نظرسنجی اخیر «راسموسن»، ۸۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی، سیاست انرژی را عامل مهمی در انتخابات سال جاری ارزیابی کردند.

این نظرسنجی نشان داد که وقتی پای اعتماد به مسائل انرژی در میان است، جمهوریخواهان، نسبت به دموکرات‌ها برتری دارند.

در این نظرسنجی که در ۲۶ سپتامبر و در ۲۹ تا ۳۰ سپتامبر انجام شد، ۱۰۴۴ رای دهنده آمریکایی شرکت کردند. در این نظرسنجی پرسیده شد: از نظر رای دادن در انتخابات امسال، موضوع سیاست انرژی تا چه اندازه اهمیت دارد؟

تعداد ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان، سیاست انرژی آمریکا را مهم دانستند و ۴۵ درصد هم آن را بسیار مهم ارزیابی کردند.

وقتی از آنها سوال شد «به کدام حزب سیاسی برای مدیریت سیاست انرژی اعتماد بیشتری دارید؟»، نتیجه چندان واضح نبود و ۴۴ درصد اعتماد بیشتر به حزب جمهوریخواه داشتند، در حالیکه ۴۳ درصد بیشتر به دموکرات‌ها اعتماد داشتند و در این میان، ۱۲ درصد بلاتکلیف بودند.

در حالی که دموکرات‌ها بر انرژی‌های تجدیدپذیر و اقدامات اقلیمی متمرکز شده‌اند، جمهوریخواهان بر امنیت انرژی و مقرون‌ به‌ صرفه بودن، به‌ خصوص از طریق تولید نفت، گاز و سوخت‌های فسیلی تاکید کرده‌اند. رای دهندگان فشار قیمتهای بالاتر در پمپ بنزینها و افزایش هزینه های گرمایش خانه را احساس می کنند و این امر، ممکن است اعتماد به رویکرد جمهوری خواهان به سیاست انرژی را توضیح دهد.

به نظر می رسد فشار برای ادامه اکتشاف، سرمایه گذاری در سوختهای فسیلی و عقب نشینی های قانونی طنین انداز شده است اما شاید برخلاف تصور عده ای، برنده واضحی نباشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نظرسنجی راسموسن، با خطای نمونه گیری مثبت یا منفی سه درصد و سطح اطمینان ۹۵ درصد انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha