• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071814504
  • خبرنگار : 50214

رشد ۳۰۰ درصدی درآمدهای گمرک یزد

رشد ۳۰۰ درصدی درآمدهای گمرک یزد

ایسنا/یزد سرپرست گمرکات استان یزد از رشد ۳۰۰ درصدی درآمدهای این اداره کل در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

«محمد قاسم پور» اظهار کرد: درآمدهای اداره کل گمرک استان یزد در سال جاری به به بیش از هشت هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.

وی حجم اظهارنامه‌های صادرات این اداره کل را ۲۲ هزرا و ۳۴۱ فقره در نیمه نخست سال جاری ذکر کرد و افزود: اداره کل گمرکات استان یزد از حیث تعداد اظهارنامه صادراتی رتبه اول را در بین گمرکات کشور داراست.

قاسم‌پور گفت:  روزانه ۵۰۰  تا ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از گمرک یزد ترخیص می شود که بخش عمده آن را کاشی وسرامیک، مقاطع فولادی، هیدروکربن ها، ترکیبات مولیبدن و محصولات پلاستیکی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از  ۲۲۷ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

سرپرست گمرکات یزد در ادامه عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی ترکیه و روسیه را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان در سال جاری ذکر کرد.

سرپرست گمرکات استان در ادامه در خصوص فرآیند واردات به گمرک یزد، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۶ هزار و ۵۴۷ تن کالا به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار طی یک هزار فقره اظهارنامه به کشور وارد شده که از حیث وزن ۱۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن نشان  می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که مبدا آنان بیشتر چین، ترکیه، امارت متحده عربی، هلند و ایتالیا بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی گمرک یزد، قاسم پور در پایان با بیان این که بستر و تسهیلات لازم برای ارائه خدمات بهینه در گمرک یزد فراهم است، خاطرنشان کرد: پذیرش ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، پذیرش درخواست‌های ایجاد انبار اختصاصی، امکان ورود موقت مواد اولیه با تضمین سپاری بدون الزام به پرداخت حقوق و عوارض، استرداد حقوق و عوارض گمرکی، ارزیابی در محل و عدم ارسال مجدد کالای اظهاری به آزمایشگاه از جمله تسهیلات گمرک برای ترخیص کالا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha