• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071814411
  • خبرنگار : 50176

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد

ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فردخت

ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فردخت

ایسنا/لرستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فردخت خبر داد.

محمد محمودوند  چهارشنبه ۱۸ مهر در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره فردخت در استان خبر داد و اهداف این جشنواره ملی را  تقویت عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی ایرانی‌اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی می‌کنند سبک زندگی غربی را در جامعه اسلامی ایران ترویج دهند و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان نقشه دشمنان را نقش‌ برآب کند.

محمودوند کشف استعداد افراد و برجسته‌سازی خلاقیت‌ها را از مهم‌ترین اهداف جشنواره فردخت برشمرد و ترویج و گسترش زیست عفیفانه، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه هدف‌مند صنعت پوشاک از دیگر اهداف این برنامه دانست.

وی جامعه هدف جشنواره را تمامی مراکز دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد خواند و افزود: برندها و تولیدی‌ها می‌توانند در بخش‌های طراحی، دوخت و پژوهش اجرایی این جشنواره شرکت کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: جشنواره فردخت به دنبال نوآوری و خلاقیت، زیباسازی متناسب با شهر و همچنین ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری استان لرستان است.

محمودوند یادآور شد: بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فردخت، ارسال شده است و  تا پایان مهرماه آثار پذیرفته خواهند شد.

وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی فردخت  ۸ و ۹ و ۱۰ آبان‌ماه در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست مریم سپهوند، مسئول بسیج بانوان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، گفت: جشنواره فرهنگی هنری و دانش بنیان فردُخت با موضوع مانتوی اجتماع، ارائه الگوی مناسبت ایرانی اسامی با مد و پوشش سنتی و بومی استان، نخستین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی با این موضوع است که در عرضه پوشاک اسلامی و مد و لباس در راستای مانتوی اجتماع فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره رقابت طراحی، دوخت و پژوهش پوشش ایرانی اسلامی دنبال می‌شود، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تحقق اصول و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی در معرفی الگوی ایرانی اسلامی است که می‌خواهیم از ظرفیت غنی لرستان در پوشش بومی استان استفاده کنیم.

سپهوند با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای طراحی در قالب سنت و آیین ماست، گفت: رقابت‌ها در سطوح ویژن‌ها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha