• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403071814297
  • خبرنگار : 71460

۵ بازیکن با آماری بهتر از مسی

۵ بازیکن با آماری بهتر از مسی

لیونل مسی در ۳۷سالگی هم از بهترین بازیکنان جهان است. از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون تنها پنج ستاره بیشتر از او گل زده و پاس گل داده‌اند.

به گزارش ایسنا، لیونل مسی در ۳۷ سالگی همچنان شم بالای گلزنی‌اش را حفظ کرده است. در این گزارش آمار گلزنی این بازیکن از سال ۲۰۱۹ برای بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و آرژانتین بررسی شده و گل‌ها و پاس گل‌های لیونل مسی در لیگ آمریکا MLS محاسبه نشده است. فوق‌ ستاره آرژانتینی از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون روی هم رفته ۲۱۸ گل و پاس گل به ثبت رسانده است. اینها پنج بازیکنی‌اند که در این بازه زمانی بیشتر از مسی در زمینه ثبت گل و پاس گل بهتر ظاهر شدند.

۵. محمد صلاح - ۲۴۱ گل و پاس‌ گل
شاید بتوان صلاح را بهترین وینگر راست تاریخ لیگ برتر قلمداد کرد. او انواع رکوردها را برای لیورپول شکسته و امروز در ۳۲ سالگی همچنان قوی است. صلاح تحت هدایت آرنه اسلوت نیز درخشان ظاهر شده و در حال حاضر به طور میانگین هر ۷۴ دقیقه یک گل یا پاس گل زیر نظر سرمربی هلندی به ثبت رسانده است. با توجه به اینکه صلاح وینگر است، قابل توجه است که او در پنج سال گذشته توانسته است از اکثر مهاجمان وسط پیشی بگیرد.

۴. ارلینگ هالند - ۲۵۹ گل و پاس گل
اگر قرار باشد بازیکنی در سال‌های آینده با رکوردهای گلزنی مسی برابری کند، به نظر، ارلینگ هالند باشد. این بازیکن ۲۴ساله در این فصل دوبار هت‌تریک کرده و علیرغم اینکه در دو بازی اخیرش در لیگ برتر گل نزده است، همچنان میانگین گلزنی بالایی دارد. او در مجموع در پنج سال گذشته ۲۱۹ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده و همچنین در این مدت ۴۰ پاس گل نیز داده است.

۳. هری کین - ۲۷۹ گل و پاس گل‌
هری کین از زمان پیوستن به بایرن‌مونیخ به طور میانگین هر ۶۴ دقیقه یا گل زده یا پاس گل داده است. با چنین رکوردی جای تعجب نیست که او در این فهرست جا داشته باشد. در حالی که این بازیکن ۳۱ساله در یورو ۲۰۲۴ چندان ندرخشید ولی فصل جدید را خوب شروع کرده و در هشت بازی ابتدایی‌اش در این فصل ۱۴ گل به ثمر رسانده است. به نظر می‌رسد او با افزایش سن بهتر شده است.

۲. روبرت لواندوفسکی - ۳۰۴ گل و پاس‌ گل
لواندوفسکی بدون شک باثبات‌ترین مهاجم قرن بیست‌ویکم است. او در ۳۶سالگی هنوز هم برای بارسلونا مهره کارآمدی محسوب می‌شود. در طول پنج سال گذشته هیچ بازیکنی به اندازه ستاره لهستانی گلزنی نکرده است. او همچنین در این بازه زمانی ۵۳ پاس گل نیز به ثبت رسانده است. جای تعجب نیست که از سال ۲۰۲۲ که لواندوفسکی به اسپانیا آمده است، هیچ بازیکنی به اندازه لواندوفسکی در لالیگا گلزنی نکرده است.

۱. کیلیان ام‌باپه - ۳۲۷ گل و پاس‌ گل
و در نهایت نفر نخست. از اکتبر ۲۰۱۹، هیچکس در اروپا بیشتر از ام‌باپه گل و پاس گل ثبت نکرده است. این ستاره فرانسوی پیش از انتقال به رئال مادرید، شش بار جایزه کفش طلای لیگ فرانسه را به صورت متوالی به دست آورد. بازیکن ۲۵ ساله در پنج سال گذشته به طور میانگین ۱.۱۵ گل در هر بازی به ثمر رسانده است که ثبات درخشانی است. او هنوز بهترین عملکردش را در رئال مادرید نشان نداده است اما هفت گل در یازده بازی نخست چندان هم بد نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha