• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071814262
  • خبرنگار : 71959

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد

هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران با افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی

هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران با افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی به‌عنوان ابزاری کلیدی برای افزایش شفافیت و بهبود خدمات ترافیکی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی پلیس راهور تهران گفت: روزانه بیش از ۲۰ میلیون تردد در تهران اتفاق می‌افتد و اگر هر فرد تنها یک ساعت از زمان خود را در ترافیک تلف کند، این به معنای ۲۰ میلیون نفر-ساعت اتلاف وقت در روز است.

وی افزود: این اتلاف وقت نه‌تنها بر زندگی روزمره مردم تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه به‌طور مستقیم بر کیفیت زندگی و سلامت جامعه نیز تأثیر دارد.

مدیریت ترافیک با روش‌های سنتی دیگر ممکن نیست

روزانه حدود ۸۵۰۰ نفر-سال عمر به دلیل ترافیک از دست می‌رود

سردار حسینی با اشاره به آمارهای نگران‌کننده ترافیکی، تصریح کرد: روزانه حدود ۸۵۰۰ نفر-سال عمر به دلیل ترافیک از دست می‌رود. این آمار نشان‌دهنده ضرورت ایجاد راهکارهای مؤثر برای مدیریت ترافیک است. همچنین مدیریت ترافیک با روش‌های سنتی دیگر ممکن نیست. برای رسیدن به اهداف خود، نیاز به هم‌افزایی و مدیریت یکپارچه داریم. بدون این رویکرد، نتیجه‌ای جز خستگی پلیس و نارضایتی عمومی نخواهیم داشت.

ارائه اطلاعات لحظه‌ای از وضعیت ترافیک

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط ترافیکی به‌عنوان یک پلتفرم هوشمند و برخط، اطلاعات لحظه‌ای از وضعیت ترافیک، ساخت‌وسازهای عمرانی و حوادث ترافیکی را به شهروندان ارائه می‌دهد. این مرکز به‌طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و هدف آن افزایش آگاهی عمومی و بهبود تصمیم‌گیری‌های روزمره رانندگان است.

وی با اشاره به مزایای این مرکز افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، پیش از خروج از منزل از وضعیت ترافیکی و خطرات احتمالی مطلع شوند و با برنامه‌ریزی بهتری سفر کنند. همچنین، این مرکز در راستای آموزش شهروندان درباره قوانین و حقوق خود در ترافیک نیز اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم درباره موضوعات ترافیکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم از قوانین و حقوق خود در ترافیک آگاه نیستند و این مرکز می‌تواند در احقاق حقوق آن‌ها بسیار مؤثر باشد.

پلیس حرفه‌ای باید پیش‌بینی‌پذیر باشد

وی تأکید کرد: پلیس حرفه‌ای باید پیش‌بینی‌پذیر باشد و این مرکز به شهروندان این امکان را می‌دهد که اقدامات پلیس را پیش‌بینی کرده و در برنامه‌ریزی‌های خود از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

حسینی از تمام افرادی که در راه‌اندازی این مرکز نقش داشته‌اند، به‌ویژه سرهنگ موسوی‌پور، تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این گام به سمت مدیریت هوشمند ترافیک ادامه‌دار باشد.

وی گفت: امیدوارم تعداد دنبال‌کنندگان این مرکز به اندازه تمامی ۲۰ میلیون نفر تردد کننده روزانه در تهران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha