• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403071814097
  • خبرنگار : 30196

ایران بدون باخت در ازبکستان

ایران بدون باخت در ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون ۱۴ بازی مقابل ازبکستان انجام داده که در هیچ کدام از دیداهایی که در تاشکند برگزار شده باختی نداشته و ۶ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران پنج شنبه ۱۹ مهر باید از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف ازبکستان در تاشکند برود. ایران و ازبکستان ۶ بار در مقدماتی جام‌های جهانی به مصاف هم رفتند که ۳ برد برای ایران و یک برد برای ازبکستان بود و دو بار مصاف آن‌ها مساوی شده است. در ادامه ۵ بار در دیدار دوستانه رو در روی هم قرار گرفتند که ازبکستان موفق به برد نبوده و ۴ برد برای ایران و یک تساوی نتایج آن بازی‌ها بوده است.

جام ملت‌های آسیا، المپیک آسیایی، قهرمانی آسیای مرکزی تورنمنت‌هایی بود که ایران و ازبکستان مقابل هم قرار گرفتند. دو تیم در هر کدام از رقابت‌ها یک بار با هم بازی کردند و تنها ایران برنده میدان بود. درمجموع ایران ۱۴ بازی در مقابل ازبکستان به میدان رفته و ۱۰ برد، ۳ باخت و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت شده است. تیم ملی ایران مقابل ازبکستان عملکرد دفاعی و تهاجمی خوبی داشته و در کل بازی‌های خود مقابل این تیم ۱۸ گل به ثمر رسانده و تنها ۵ گل خورده است.

با توجه به آمار و ارقام زمانی که ایران میهمان ازبکستان بوده عملکرد خوبی داشته و تاکنون در ازبکستان باختی نداشته و ۶ بار برنده بازی بوده است اما ازبک‌ها در حالی که در خانه خود بردی مقابل ایران ندارند، توانستند یک بار در تهران به پیروزی برسند. پرگل‌ترین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۷ در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بود که ایران توانست با گل‌های موسوی و هتریک علی دایی ازبکستان را چهار بر صفر شکست دهد. آخرین دیدار آنها در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در مقدماتی جام جهانی۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ برگزار شده که این دیدار در ورزشگاه آزادی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسیده است.

در مجموع ۱۰ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به تیم ملی ازبکستان شده‌اند که علی دایی و سردار آزمون و مهدی طارمی با زدن ۳ گل بهترین گلزنان ایران مقابل تیم ملی ازبکستان هستند. برترین گلزنان ازبکستان هم بک بقایف، شاه‌مرادوف، اوستون اورونوف و ایگور سرگیف هستند که هر کدام توانستند یک بار دروازه ایران را باز کند. نکته قابل توجه این است که یک گل ازبکستان مقابل ایران با گل به خودی رحمان رضایی به ثمر رسیده است.

ایران تاکنون مقابل ازبکستان عملکرد خوبی داشته ولی تیم‌ملی در بازی پیش‌ رو با توجه به حضور بازیکنانی همچون اورونوف، ماشاریپوف دو ستاره تیم پرسپولیس و استقلال و ستاره‌های دیگر این تیم مانند شاه‌مرادوف و فیض‌الله‌یف کار سختی در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha