• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403071814069
  • خبرنگار : 71078

برخورد محیط زیست با تخلف در باغ وحش‌های ارم و صفادشت

برخورد محیط زیست با تخلف در باغ وحش‌های ارم و صفادشت

در پی وقوع اتفاقاتی برای گونه‌های باغ وحش‌های ارم و صفادشت، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از برخورد با متخلفان در این دو مرکز خبر داد.

به گزارش ایسنا دو باغ وحش استان تهران در هفته‌های اخیر خبرساز شده‌اند. ۲۷ شهریور ماه خبر آمد که «آرش» - شیر نر باغ وحش ارم - به منظور حفاظت از جفت خود به سمت میله‌های قفسه حمله کرد. شدت این حمله به حدی بود که توانست شیشه‌های قفس را خرد کند. ۱۵ مهرماه نیز پلمپ دوباره باغ وحش صفادشت رسانه‌ای شد. به گفته مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با متخلفان این دو باغ وحش برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دردسر قدرت‌نمایی «آرش»/ شیر باغ وحش ارم شیشه قفس را خرد کرد

چرا «آرش» شیشه محل نگهداری‌اش را خرد کرد؟

مدیر باغ وحش ارم تغییر کرد

تکذیب فرار حیوانات از باغ وحش صفادشت/ پذیرش بازدیدکننده ممنوع است

انتقال توله شیر آسیب‌دیده باغ وحش صفادشت به دامپزشکی

غلامرضا ابدالی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت باغ وحش ارم اظهارکرد: باغ وحش ارم به‌طور نسبی از بسیاری از باغ وحش‌های کشور وضعیت بهتری دارد اما موردی مانند شکستن شیشه قفس شیر در آن اتفاق افتاده است. به‌طور قطع مواد به کار رفته در فضاها و سازه‌های باغ وحش‌ها باید استاندارد باشد. علت شکسته شدن شیشه با یک ضربه در حال بررسی است و بعد با متخلفان برخورد خواهیم کرد و انتظار داریم چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشود.

وی درباره آخرین وضعیت باغ وحش صفادشت با بیان اینکه مدیریت این باغ وحش تغییر خواهد کرد، گفت: مالک زمین باغ وحش صفادشت شهرداری ملارد است. سال گذشته شهرداری زمین باغ وحش را به یک متقاضی واگذار کرد و از مستاجران کنونی صفادشت خواست که این مکان را تخلیه کنند. سال گذشته سهل انگاری کردند و زمان را از دست دادند تا اینکه شهرداری اقدام و اعمال قانون کرد و با دستور مقام قضایی باغ وحش پلمپ شد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرنوشت گونه‌های جانوری در حال نگهداری در باغ وحش صفادشت گفت: مالکان گونه‌ها در یک بازه زمانی فرصت دارند تا گونه‌ها را از باغ وحش صفادشت خارج کنند. وضعیت آن‌ها را رصد می‌کنیم تا جای جدیدی برای آن‌ها پیدا کنند یا به مکان استانداردی منتقل شوند که شرایط مناسبی برای تغذیه و بهداشت  گونه‌ها  فراهم باشد.

وی اضافه کرد: گونه‌هایی که متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است و به‌صورت امانی به باغ وحش صفادشت سپرده شده بود طی دیروز و امروز به مرکز نگهداری پردیسان منتقل شده‌اند که شامل گونه‌های علفخوار، پرندگان آبزی مانند فلامینگو، پرندگان خشک‌زی مانند عقاب همچنین گراز می‌شوند.

ابدالی در پایان تاکید کرد: با مستاجر کنونی باغ وحش برخورد قانونی خواهیم کرد چراکه سهل‌انگاری‌های عدیده‌ای در قبال حیوانات داشته است که قابل گذشت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha