• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071814040
  • خبرنگار : 50136

معاون اداره کل صمت:

واحدهای متخلف در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

واحدهای متخلف در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۴ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

ایرج مرندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی اعلام کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی، صنعتی و تولیدی و خدماتی استان از ابتدای سال تا پایان شهریورماه مجموعا به تعداد ۵۰ هزار و ۲۹۵ مورد بازرسی انجام شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان ادامه داد: از این تعداد بازرسی، ۳۲ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام و تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۱ مورد از بازرسی‌ها مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی و ۳ هزار و ۱۷۲ مورد مربوط به واحدهای خدماتی می‌شد.

مرندی با اشاره به اینکه در ۶ماهه اول امسال تعداد ۵ هزار فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی بازرسی‌های انجام شده منتج به تشکیل ۴ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.

معاون بازرسی اداره کل صمت استان با بیان اینکه تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۲ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در بازه زمانی ۶ ماه نخست سال بصورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان واصل شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۵ هزار شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی‌ها به افراد اعلام شده است.

وی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

مرندی در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه سال جاری تعداد ۲۲۳ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۸هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha